Salarii exorbitante la Otopeni înainte de sărbători: 5.500 de euro net pentru o singură ședință a Consiliului de Administrație. La ultima întâlnire, privatizarea a fost suspendată.


Indemnizații de lux la Aeroportul Otopeni, aprobate de Adunarea Generală a Acționarilor CNAB. Majorări salariale uriașe pentru membrii Consiliului de Administrație

În cadrul unei ședințe recente, acționarii au aprobat o indemnizație brută de 46.560 de lei pentru membrii neexecutivi, echivalent cu aproximativ 27.200 de lei net lunar. La ultima întâlnire, a fost blocată privatizarea companiei naționale. Această decizie vine după un proces de audit intern și o transparentizare a societății, precum și după numirea unei conduceri cu experiență în domeniu.

Decizia va fi implementată începând cu 17 decembrie 2025, chiar înainte de sărbători, și reprezintă o creștere semnificativă față de salariile anterioare. În iulie 2024, un membru al Consiliului de Administrație încasa în mod brut 12.656 de lei, iar acum beneficiarii vor primi aproape patru ori mai mult pentru aceeași responsabilitate.

Indemnizațiile generoase au fost aprobate cu avizul Ministerului Transporturilor, controlorul acționariatului companiei. Reprezentanții statului au susținut modificațiile, însă fondul de investiții privat, care deține 20% din acțiuni și controlează parțial compania, a refuzat să aprobe noile remunerații.

Calculul salariilor scoate în evidență avantajele financiare impresionante pentru conducerea aeroportului. Pentru administratorii neexecutivi, suma brută de 46.560 de lei se traduce lunar într-un venit net de peste 27.000 de lei, adică aproape 5.500 de euro. Aceasta acoperă simpla participare la întâlnirile Consiliului de Administrație, care au loc cel puțin o dată pe lună, plata fiind condiționată de prezență, nu de performanță sau obținerea de rezultate.

Noul sistem salarial a fost stabilit la limita maximă permisă de lege, compatibilă cu media salariului brut din sectorul aeronautic. Aceasta folosește ca justficare și salariile piloților, inginerilor sau controlorilor de trafic, ale căror venituri ridică media sectorului, beneficiind astfel administratorii politici de o marjă de profit matematică pentru creșterea veniturilor personale.

De asemenea, directorii executivi primesc indemnizații impresionante, depășind 8.000 de euro net lunar. În 2024, directorul general avea o indemnizație brută de aproape 70.000 de lei, rezultând un venit net de peste 8.100 de euro lunar, după taxe și impozite. La fel, directorul financiar câștigă în jur de 30.000 de lei net, echivalentul a aproximativ 6.000 de euro.

Aceste venituri fixe sunt garantate dacă societatea nu înregistrează datorii la bugetul de stat. În plus, conducerea beneficiază și de bonusuri variabile, în funcție de performanță, care, în condițiile actuale, sunt ușor de atins, având în vedere profitul sigur al companiei generat de volumul mare de pasageri și lipsa investițiilor majore recente.

Beneficiile pentru conducerea aeroportului includ, de asemenea, mașini de serviciu, șofer personal, telefoane mobile de ultimă generație, tablete, laptopuri și asigurări de răspundere civilă profesională. Toate acestea în totalitate suportate din fondurile publice, transformând deplasările zilnice și cheltuielile personale în privilegii garantate.

Noile indemnizații apar în contextul în care planul de listare la bursă a companiei, o inițiativă dorită de Guvern, a fost recent blocat. Implementarea unei astfel de măsuri ar fi putut atrage venituri de sute de milioane de euro, folosite pentru extinderea infrastructurii sau modernizarea aeroportului.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor au respins însă planurile de privatizare și listare, preferând păstrarea conducerii actuale, în condițiile în care compania continuă să genereze profit sigur datorită monopolului de stat și volumului stabil de pasageri, fără investiții importante de modernizare.



Sursa articol

admin_stiri

Autor

Lasa un comentariu