Comisia Europeană a declarat marți că a sancționat firmele de modă Gucci, Chloe și Loewe cu amenzi totale ce depășesc 157 de milioane de euro, pentru practici anticoncurențiale legate de stabilirea prețurilor de revânzare. În comunicatul oficial, autoritățile europene explică că investigația a evidențiat că aceste companii au restricționat posibilitatea comercianților independenți, care distribuie produsele lor, de a decide singuri prețurile de vânzare, atât în magazine fizice, cât și online. Astfel de acțiuni anticoncurențiale pot duce la creșterea prețurilor și la o limitare a alegerilor pentru consumatori.
Sumele de penalizare au fost reduse în toate cazurile, ca urmare a cooperării acordate de companii inițialilor investigații. În total, amenzile se ridică la peste 157 de milioane de euro.
Vicepreședinta executivă a Comisiei a declarat: „Astăzi am aplicat sanctiuni pentru trei case europene de modă, pentru intervenții în stabilirea prețurilor comercianților independenți, ceea ce contravine normelor UE privind concurența. În Europa, toți consumatorii, indiferent de ce cumpără sau unde, fie online, fie fizic, trebuie să beneficieze de o concurență corectă în privința prețurilor. Această decizie transmite un mesaj clar industriei modei și nu vom tolera astfel de practici. Concurența sinceră și protecția consumatorilor trebuie să fie aplicate tuturor în mod egal”, a spus Teresa Ribera.
