Titlul reformulat ar putea fi: “Guvernul amână startul programului de încurajare a vehiculelor ecologice până în luna octombrie, diminuând astfel perspectiva industriei auto de a-și reveni din pierderile anului în curs.” Sau, o altă variantă: “Lansarea programului de stimulare a achiziționării de mașini noi și ecologice este amânată până în octombrie, ceea ce reduce și mai mult șansele industriei auto de a recupera pierderile financiare din acest an.” Sau, o a treia variantă: “Departamentul de mediu al guvernului întârzie lansarea unei inițiative de promovare a vehiculelor prietenoase cu mediul până în luna octombrie, micșorând astfel posibilitățile industriei auto de a se redresa după pierderile din acest an.”

Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a anunțat recent că Programul Rabla, prin care Ministerul Mediului subvenționează achiziția de autoturisme noi, nepoluante, la schimb cu casarea de mașini vechi, va începe în jurul datei de 1 octombrie. Acest termen reprezintă o întârziere față de promisiunea anterioară a ministrului, care preconiza demararea programului până la data de 1 septembrie.
Valoarea tichetelor pentru mașinile cu emisii zero a fost redusă la 3.700 de euro, iar bugetul a fost drastic redus la doar 200 de milioane de lei, comparativ cu peste un miliard de lei în anii precedenți. Ghidul Programului Rabla a intrat în dezbatere publică abia pe 2 septembrie, iar adoptarea hotărârii de guvern care va aproba acest ghid este prevăzută pentru data de 11 septembrie.
Pentru a demara programul, vor fi necesare mai multe etape, inclusiv înscrierea dealerilor auto, contestarea rezultatelor și încheierea contractelor de participare. Abia după finalizarea acestor etape, cetățenii români vor putea depune dosarele pentru a primi un tichet Rabla.
În ceea ce privește condițiile de eligibilitate, românii vor putea cumpăra mașini cu benzină pentru care vor primi 10.000 de lei, cu condiția ca emisiile să nu depășească 145 de grame CO2/km și să nu coste mai mult de 60.000 de euro. De asemenea, vor putea aplica pentru finanțarea achiziției de mașini plug-in hybrid pentru care vor primi 15.000 de lei, dacă acestea nu depășesc 80 g/km emisii de CO2 și nu costă mai mult de 70.000 de euro, și pentru mașini electrice, pentru care vor primi 18.500 de euro.
Producătorii auto din România, Dacia și Ford Otosan, au suferit pierderi importante din cauza amânării programului, care ar fi trebuit să genereze vânzări importante ale noilor modele. Asociațiile industriei auto au transmis semnale de alarmă privind impactul masiv asupra industriei, care are cele mai mari exporturi din România și cel mai mare număr de angajați. Pentru mai multe informații despre impactul programului asupra industriei auto din România și despre condițiile de eligibilitate, puteți citi și despre noile modele de mașini electrice și hibride care vor fi disponibile pe piață.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112