Swatch, compania elvețiană de ceasuri, își cere scuze pentru o campanie publicitară cu imagini cu „ochi oblici”, după reacții negative și amenințări de boicot în Chinaea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 2 minute de citire


Producătorul elvețian de ceasuri Swatch și-a cerut scuze și a retras o reclamă în care apare un model care își trăgea colțurile ochilor, după ce imaginea a stârnit nemulțumirea internauților chinezi, conform BBC.

Oamenii au afirmat că fotografia amintește de gestul rasist folosit anterior pentru a-i face de râs pe asiatici, reprezentând ochi oblici.

Pe rețelele sociale din China s-au intensificat apelurile de a boicota produsele Swatch, pe măsură ce reclama a devenit virală.

Compania a precizat într-un comunicat că „ne cerem sincer scuze pentru orice disconfort sau neînțelegere cauzată” și a adăugat că a șters rapid toate materialele publicitare legate de această reclamă la nivel mondial.

Însă, scuzele nu au reușit să oprească criticile.

Un utilizator de pe o platformă de socializare chineză a afirmat: „Swatch doar se teme de pierderea profitului”. Altcineva a spus: „Pot să-mi cer scuze, dar nu vă voi ierta. Ei câștigă bani de pe urma noastră, dar îndrăznesc să discrimineze poporul chinez. Ne-am priva de produsele lor în China dacă nu am face-o”.

Swatch obține în jur de 27% din venituri din China, Hong Kong și Macao, deși înregistrase o scădere a vânzărilor în China din cauza încetinirii economice, conform unei agenții de știri.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.