Swatch, compania elvețiană de ceasuri, își cere scuze pentru o campanie publicitară cu imagini cu „ochi oblici”, după reacții negative și amenințări de boicot în Chinaea noastră”

Producătorul elvețian de ceasuri Swatch și-a cerut scuze și a retras o reclamă în care apare un model care își trăgea colțurile ochilor, după ce imaginea a stârnit nemulțumirea internauților chinezi, conform BBC.
Oamenii au afirmat că fotografia amintește de gestul rasist folosit anterior pentru a-i face de râs pe asiatici, reprezentând ochi oblici.
Pe rețelele sociale din China s-au intensificat apelurile de a boicota produsele Swatch, pe măsură ce reclama a devenit virală.
Compania a precizat într-un comunicat că „ne cerem sincer scuze pentru orice disconfort sau neînțelegere cauzată” și a adăugat că a șters rapid toate materialele publicitare legate de această reclamă la nivel mondial.
Însă, scuzele nu au reușit să oprească criticile.
Un utilizator de pe o platformă de socializare chineză a afirmat: „Swatch doar se teme de pierderea profitului”. Altcineva a spus: „Pot să-mi cer scuze, dar nu vă voi ierta. Ei câștigă bani de pe urma noastră, dar îndrăznesc să discrimineze poporul chinez. Ne-am priva de produsele lor în China dacă nu am face-o”.
Swatch obține în jur de 27% din venituri din China, Hong Kong și Macao, deși înregistrase o scădere a vânzărilor în China din cauza încetinirii economice, conform unei agenții de știri.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112