Show-ul pakistanez de întâlniri, inspirat din „Love Island”, provoacă nemulțumire în țara majoritar musulmanăea noastră”

O emisiune de întâlniri inspirată de formatul „Love Island”, cu participanți pakistanezi, a stârnit nemulțumirea în această țară cu majoritate musulmană, chiar dacă niciun episod nu a fost încă difuzat, iar serialul este disponibil doar pe platforma YouTube, conform CNN.
Autoritatea de reglementare a audiovizualului din Pakistan a anunțat sâmbătă că nu poate lua măsuri în urma reclamațiilor publice, deoarece nu are jurisdicție asupra platformei de streaming.
„Lazawal Ishq, sau Dragoste veșnică”, prezentată de actrița pakistaneză Ayesha Omar și filmată la Istanbul, este o adaptare după formatul turcesc Aşk Adası și seamănă cu populara franciză internațională „Love Island”. În emisiune sunt aduși patru bărbați și patru femei pakistanezi într-o vilă de lux, unde toate interacțiunile lor sunt filmate. În Pakistan, relațiile din afara căsătoriei sunt ilegale și întâlnirile romantice sunt stigmatizate.
Săptămâna trecută, Omar a postat un teaser în care apare plimbându-se pe Bosfor, înainte de a întâmpina concurenții în vila de lux. Însă, acest promo a provocat rapid reacții negative online, criticii catalogând formatul drept „neislamic” și acuzându-l că imită cultura occidentală. Precum și numărul mare de plângeri publice legate de emisunea în limba urdu, autoritățile pakistaneze de reglementare au emis o comunicare în care afirmă că nu pot interveni.
Muhammad Tahir, purtător de cuvânt al Autorității de Reglementare a Mass-Media Electronice din Pakistan, a spus că emisiunea nu se transmite în mediul public tradițional sau pe canale de televiziune autorizate. „Nu este de competența noastră”, a explicat Tahir pentru o agenție de presă. „Nu supraveghem YouTube, iar acest conținut nu vine de la vreun canal de televiziune. Publicul nu este conștient de faptul că platforma YouTube nu se află sub jurisdicția noastră.” În plus, prezentatoarea Ayesha Omar a declarat, în urmă cu o săptămână, pentru o revistă de modă din Pakistan, că proiectul este „primul de acest tip pentru telespectatorii pakistanezi și vorbitori de urdu”.
Ea a adăugat că emisiunea va arăta „dragoste, legături și competiție”, iar publicul va putea fi martor la „fiecare scânteie, ceartă și conexiune sinceră”. În cele 100 de episoade programate, cei opt participanți vor participa la probe și vor forma alianțe, până când va fi desemnat un câștigător.
Nimeni din echipa emisiunii nu a răspuns deocamdată solicitărilor de commentarii. „Lazawal Ishq” urmează să fie lansat pe YouTube pe 29 septembrie.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112