Sector 6: Calea ferată dintre Valea Cascadelor și Lujerului urmează să fie dezafectată și demolată. Autoritățile locale intenționează extinderea parcului parcului liniilor, în detrimentul trenului metropolitan.

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Proiectul de desființare a liniei ferate dintre Valea Cascadelor și Lujerului, împotriva planurilor pentru trenul metropolitan, ajunge în atenția consilierilor locali. Decizia de casare va fi votată în ședința din 4 septembrie, fiind menită să valorifice terenul și să sprijine dezvoltarea Parcului Liniei în zona Militari.

În documentația oficială, autoritățile subliniază că eliminarea acestei infrastructuri degradate va permite utilizarea terenului pentru proiecte cu impact major asupra comunității locale. Linia ferată a fost deja expropriată în parte, fiind înlocuită de patru imobile care acopereau 2.414 metri de cale ferată.

Chiar dacă în trecut CFR Infrastructură și-a exprimat acordul pentru dezafectare, având în vedere intențiile de construire a trenului metropolitan, actualele planuri nu mai prevăd această posibilitate pe tronson. Primăria Sectorului 6 afirmă că această decizie susține dezvoltarea unui nou parc liniar, primul de acest gen în Militari, cu o suprafață de 81.500 mp și o lungime de 4,2 km.

Parcul va include piste de biciclete, zone de joacă, terenuri sportive, spații verzi și mobilier urban, toate împărțite în patru faze de dezvoltare, cu durată de un an. Tronsoanele vor aduce facilități diverse, precum zone de skate, terenuri de sport, terenuri de joacă, spații pentru alimentație, zone pentru câini și spații pentru activități culturale.

Între timp, proiectul trenului metropolitan continuă să fie sub semnul întrebării. Anterior, edilul Nicusor Dan a prezentat avantajele acestuia, ca o variantă de metrou la suprafață, reducând traficul și poluarea. Însă, criticii precum primarul Ciprian Ciucu au contestat fezabilitatea și costurile, preferând investițiile în infrastructură de transport public de calitate, precum reparații de linii de tramvai și extinderea sistemului de transport urban.

Inițial, proiectul trenului metropolitan a fost lansat în 2011, ca parte a unei strategii de reabilitare a rețelei feroviare din Capitală, vizând legături metropolitane între București și împrejurimi. În ciuda unor inițiative și planuri anterioare, execuția a rămas în stadiu de proiect, iar actualele lucrări și dezafectări sunt considerate pași pentru o posibilă reapariție a serviciilor de tren metropolitan, pe unele trasee existente.

Acest proiect de redefinire a infrastructurii feroviare din București, inclusiv eliminarea anumitor secțiuni, urmărește să creeze o rețea modernizată, integrată cu sistemul de transport public, fără însă a fi clar dacă trenul metropolitan va fi implementat conform inițiativelor anterioare.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.