Sector 1 | Taxă pentru colectarea deșeurilor menajere solicitată de primărie pentru aprobare de către Consiliul General

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire

Primăria Sectorului 1 propune introducerea unei taxe speciale pentru salubritate și solicită acordul Consiliului General al Municipiului București (CGMB). După aprobarea acesteia, plata pentru serviciile de colectare a deșeurilor nu va mai fi gratuită pentru locuitorii din Sectorul 1.

Decizia va fi supusă votului consilierilor locali în ședința programată pentru luni, 25 august. Nivelul tarifului și modalitatea de plată vor fi stabilite ulterior, după ce primăria va obține avizul de la autoritățile municipale.

Potrivit documentelor consultate, taxa va fi aplicată atât utilizatorilor casnici, cât și celor non-casnici, fiind corelată cu volumul și tipul de deșeuri produse. Propunerea urmărește ca cetățenii să plătească în funcție de cât aruncă, pentru a stimula responsabilitatea în gestiunea deșeurilor.

De ce vrea Sectorul 1 să introducă taxa de salubritate?
Serviciile de salubrizare sunt în prezent finanțate integral din bugetul local, iar locuitorii nu plătesc direct pentru acestea. Primăria argumentează însă că majorarea costurilor legate de colectare, depozitare și transportul gunoiului face necesară instituirea unei taxe suplimentare.

Aceasta ar avea ca scop și responsabilizarea cetățenilor în gestionarea deșeurilor, conform proiectului de hotărâre. Potrivit documentului, creșterea cheltuielilor pentru serviciile de salubritate și obligațiile legale de reciclare și reducere a deșeurilor impun identificarea unor surse alternative de finanțare.

Primăria Sectorului 1 consideră că această taxă legată de salubritate este un instrument legal pentru a responsabiliza utilizatorii serviciilor, în special în ceea ce privește colectarea separată și volumul de deșeuri generat.

Aceasta recomandare vine din partea unei comisii mixte, constituită în februarie 2025 din consilieri locali și funcționari publici, în cadrul Strategiei de Salubritate a Sectorului 1. Raportul acesteia propune măsuri pentru reconfigurarea serviciului de salubritate în sector.

Tarifele pentru serviciile Romprest, majorate de la 1 august
În urmă cu o lună, Consiliul Local Sector 1 a aprobat o creștere a tarifelor pentru serviciile Romprest, valabilă din 1 august 2025. Majorarea vizează activități precum curățenia stradală, spălarea și întreținerea spațiilor publice, transportul zăpezii și gestionarea deșeurilor voluminoase și de construcții.

Romprest a solicitat această creștere a tarifelor, în schimb renunțând la tarifele de așteptare pentru utilaje în parcul auto. În trecut, primăria plătea zilnic circa 20.000 de euro drept taxă de așteptare pentru deszăpezire, indiferent dacă ningea sau nu.

Această situație a fost semnalată ca fiind în atenția opiniei publice, accentuată de costurile semnificative suportate de sector. Costurile totale pentru serviciile de salubritate și deszăpezire pot depăși 2 milioane de euro anual, fiind o provocare pentru bugetul local.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.