Reparație și modernizare a liniei de tramvai 40, demarate cu un contract de peste 140 de milioane de euro

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Lucrările pentru modernizarea liniei de tramvai 40 din București au fost demarate, anunță Primăria Capitalei. Contractul, în valoare de peste 140 de milioane de euro, a fost semnat cu compania austriacă PORR și are o durată de 33 de luni.

Proiectul prevede reabilitarea a 18 kilometri de cale dublă pe traseul bulevardelor Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia, Calea Călărașilor și Corneliu Coposu, inclusiv bucla din Complex Titan.

Primarul interimar Stelian Bujduveanu a declarat că este cel mai mare șantier de schimbare a sistemului de șină de tramvai din București. „Este o lucrare cu o investiție totală de 150 de milioane de euro, cea mai mare dintre toate loturile,” a spus el într-o conferință de presă.

Modernizarea liniei 40 de tramvai, folosită zilnic de mii de bucureșteni, nu a mai fost reabilitată de peste 40 de ani. În cadrul proiectului, va fi construită o rețea modernizată, incluzând 64 de peroane, modernizarea stațiilor de alimentare, a macazurilor și a suprastructurii, precum și înlocuirea completă a rețelei aeriene și a cablurilor de curent continuu.

Finanțarea provine din surse externe, inclusiv cofinanțări de la Banca Europeană de Investiții, fără a afecta bugetul Capitalei. Perioada de proiectare este de 9 luni, iar cea de execuție va dura 24 de luni. Lucrările vor fi etapizate pentru a evita paralizarea traficului.

Primarul a precizat că pe străzile existente nu se vor produce schimbări majore de trafic, iar lucrările vor începe pe bulevardele Basarabia și Pallady, urmând ca în următorii ani să fie extinse și în alte zone, cu menținerea circulației în timpul lucrărilor.

Modernizarea liniei 40 face parte dintr-un amplu program de reabilitare a infrastructurii tramvaie din București, pregătind calatoria pentru introducerea tramvaielor de ultimă generație.

În plus, primăria confirmă că datoriile restante pentru linia de tramvai 5, în valoare de peste 15 milioane de euro, nu au fost încă plătite. Constructorul a spus că lucrările sunt aproape finalizate, în proporție de 95%. Noul primar i-a cerut să reziste până în octombrie, termenul estimat pentru finalizare fiind prelungit cu opt luni față de planificare.

Proiectul liniei 5 a fost amânat, iar termenul de finalizare a fost stabilit pentru luna octombrie. Lucrările asupra acestei linii includ montarea copertinelor și adaptarea șoselei pentru siguranța și confortul pasagerilor, fiind nevoie de tăierea unor copaci pentru extinderea șoselei.

Toate aceste investiții vizează modernizarea infrastructurii de tramvai din București, pentru a crește confortul și siguranța pasagerilor, precum și pentru a pregăti orașul pentru tramvaie moderne și eficiente.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.