Proiectul digital al șantierelor pentru tramvaie: Asociația „Metrou Ușor” lansează o hartă interactivă

Asociația „Metrou Ușor” a lansat o hartă interactivă a rețelei de tramvai din București, care oferă o vedere detaliată a traseelor modernizate, în curs de modernizare și a extenderilor planificate. Acest instrument digital facilitează accesul rapid la informații despre progresul proiectelor de modernizare a transportului public.
Harta digitală include un tur virtual al fiecărui șantier și conectează obiectivele cu discuțiile și materialele foto/video din forumurile asociației, oferind o perspectivă completă asupra evoluției lucrărilor.
Utilizatorii pot vizualiza stadiul lucrărilor la depouri și tronsoane de tramvai, precum și secțiuni deja finalizate. De asemenea, este disponibil accesul la documentațiile tehnice și licitațiile pentru fiecare segment în curs de modernizare sau extindere.
Harta interactivă poate fi accesată online, oferind o sursă esențială pentru cei interesați de infrastructura de tramvai din București.
Această inițiativă a fost lansată într-un context de întârzieri și dificultăți financiare în proiectele de modernizare a tramvaielor. De exemplu, lucrările pe bulevardul Mărășești, programate inițial pentru 25 august, au fost amânate pe termen nedefinit din cauza lipsei autorizațiilor și a rețelelor de utilități de relocat, după cum a precizat un ziar local.
Constructorul, compania Mari Vila-Com, a informat că proiectele vor întâmpina întârzieri semnificative, estimând că șantierul de pe bulevardul Mărășești ar putea fi blocat un an, din cauza problemelor legate de utilități.
În același timp, șantierul de pe bulevardul Basarabiei a fost predat, iar lucrările de demontare a liniei de tramvai de pe bulevardul Chișinău au început deja, cu estimări de începere a săpăturilor de luni, deși și aici apar dificultăți legate de rețelele de apă și gaze.
Proiectul de modernizare a celor 50 km de linie de tramvai întâmpină probleme financiare. Primăria Capitalei nu a plătit restante de peste 15 milioane de euro către constructor pentru lucrările finalizate în proporție de 95%, ceea ce duce la prelungirea termenelor de finalizare.
Lucrările pe linia 5, inițial estimate pentru februarie 2025, vor fi întârziate până în octombrie, iar o altă posibilă dată este sfârșitul anului, deoarece încă nu s-au ales copertine pentru stații.
Fostul primar Nicușor Dan a declarat în aprilie că Primăria București așteaptă rambursarea a 200 de milioane de lei din fonduri europene și de la Banca Europeană de Investiții pentru a acoperi datoriile restante.
Această situație subliniază provocările financiare din spatele modernizării infrastructurii de tramvai din București, afectând avansul proiectelor și planurile de extindere a rețelei.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112