Primăria Timișoara creează un atelier de proiectare pentru diminuarea costurilor publiceea noastră”

Primăria Timişoara anunță crearea unei noi societăți numite „Atelierul de proiectare”, menită să reducă cheltuielile din bugetul local și să eficientizeze investițiile proprii. Această inițiativă face parte dintr-un reformism administrativ la nivel național, care pune accent pe eficiență și pe satisfacerea nevoilor cetățenilor.
Societatea „Atelierul de proiectare Timișoara SRL” va putea realiza documentații pentru reabilitarea clădirilor, construcții noi, intervenții asupra unor imobile de patrimoniu sau pentru creșterea eficienței energetice. De asemenea, va pregăti proiecte pentru investiții în școli, spitale și spații publice, ceea ce va conduce la economii anuale de peste 7,3 milioane de lei pentru bugetul local.
Compania va efectua, totodată, planurile urbanistice generale și speciale, va oferi suport tehnic pe durata execuției lucrărilor, va coordona și urmări proiectele de șantier, și va contribui la amenajarea spațiilor urbane, inclusiv în designul zonelor publice, conform unui comunicat recent al Primăriei.
În prezent, realizarea unor proiecte publice întâmpină dificultăți din cauza timpului lung necesar pentru procedurile de achiziție pentru serviciile de proiectare. Prin înființarea acestei societăți cu un unic asociat, reprezentat de Municipiul Timișoara, deciziile privind proiectele vor fi adoptate mai rapid și la costuri mai mici.
În acest an, primăria alocă peste 16 milioane de lei pentru documentație și proiectare legate de investițiile publice, în afară de infrastructura rutieră și utilități. Prin înființarea unei companii proprii, aceste cheltuieli ar putea scădea cu aproximativ 30-40%. Economiile realizate vor fi reinvestite pentru proiecte care îmbunătățesc calitatea vieții locuitorilor orașului.
Această inițiativă face parte dintr-un set mai amplu de reforme, vizând reducerea numărului de angajați și scăderea cheltuielilor cu personalul, fără a afecta nivelul serviciilor pentru cetățeni.
De asemenea, se propune reducerea cu 10% a plafonului pentru sporurile acordate pentru proiecte europene, precum și introducerea unui sistem de indemnizație pentru hrană, în funcție de salariul net. În plus, vor fi desființate anumite structuri administrative care nu au avut rezultate, precum Centrul Regional de Competențe pentru Sectorul Auto.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112