Primăria Sectorului 4 va realiza linia de tramvai din Piața Unirii, după ce Consiliul General a aprobat transferul inițiativei.


Primăria Sectorului 4 va construi linia de tramvai din Piața Unirii, inclusiv refacerea planșeului peste râul Dâmbovița. Consiliul General al Capitalei a aprobat transferul proiectului de reabilitare a traseului tramvaiului 32, venind din Rahova, și a liniei 21, care pleacă din Sfânta Vineri.

Amenajarea traseului prin Piața Unirii va conecta rețeaua de tramvai din zona de nord-est a orașului cu cea din sud-vest, conform documentelor oficiale ale Primăriei București. Traseul va porni din Bulevardul Corneliu Coposu, trecând prin scuarul Hanului lui Manuc și continuând spre sud, pe latura vestică a Parcului Unirii, intersectând Bulevardul Regina Maria și traversând Bulevardul Unirii.

Astfel, se va realiza o legătură directă între terminalul Sfânta Vineri și cel din Piața Unirii, precum și între cele două rețele de tramvai. În cadrul extinderii vor fi introduse noi stații, inclusiv în scuarul Hanului lui Manuc, iar peronul existent va fi extins. De asemenea, pe sensul opus va fi construit un peron comun cu linia de autobuz.

Vor fi amenajate peronuri suplimentare la intersecția din Piața Sfântul Gheorghe, pe strada Sfânta Vineri, precum și un peron destinat exclusiv autobuzelor pe Bulevardul Corneliu Coposu. Aceste modificări vor influența și distribuția numărului de benzi: Bulevardul Corneliu Coposu va avea două benzi pe sens către Piața Sfântul Gheorghe și patru benzi către Piața Unirii, în timp ce pe Splaiul Independenței, profilul va scădea de la trei la două benzi, cu trotuare extinse la trei metri.

Hotărârea Consiliului General al Capitalei prevede ca Primăria Capitalei să identifice resurse de finanțare și să participe cu fonduri pentru proiect. De asemenea, vor fi emise autorizațiile de construcție, iar Sectorul 4 se angajează să gestioneze corect fondurile și să caute alte surse de finanțare, precum fonduri europene sau buget propriu, pentru realizarea proiectului.

Deși valoarea totală a proiectului nu a fost specificată, se așteaptă o colaborare strânsă între primării și ca timp de implementare să fie respectat.

Controversele privind pasajul subteran ce ar conecta linia de tramvai de rețeaua de metrou au generat dezbateri. Primarul Sectorului 4 a anunțat intenția de a convinge autoritățile pentru construirea unui astfel de pasaj, soluție respinsă inițial de proiectant. În același timp, Primăria Capitalei a menționat că această construcție nu va fi realizată în același timp cu extinderea traseului tramvaiului, deoarece nu fusese prevăzută în planul inițial.

Organizațiile specializate au criticat planurile, subliniind nevoia unui tunel suplimentar pentru interconectarea metroului și a tramvaiului. Propunerea vizează un nou tunel, similar celui de la Eroii Revoluției, pentru a facilita transferul între cele două rețele, promovând astfel folosirea transportului public.

Toate aceste inițiative aduc schimbări importante în infrastructura de transport din București, fiind urmărite pentru eficientizarea și modernizarea rețelei de tramvai și metrou.



Sursa articol

admin_stiri

Autor

Lasa un comentariu