Primăria Sectorului 4 își asumă responsabilitatea pentru realizarea pasajului subteran dintre stațiile de metrou și tramvai de la Unirii, în timp ce Primăria Capitalei a declarat inițial că nu poate demara proiectul în acest moment, apoi a șters anunțul public.

Controversa privind pasajul subteran care să conecteze stațiile de metrou cu noile stații de tramvai din Piața Unirii continuă să stârnească dezbateri.
Primarul Sectorului 4 și-a exprimat intenția de a convinge implicate părți să aprobe această soluție, deși proiectantul a respins inițial ideea de a introduce un tunel între stații.
În aceeași zi, reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat că pasajul subteran nu va fi realizat în același timp cu extinderea liniei de tramvai 32 către linia 21, deoarece această opțiune nu fusese inclusă în planul inițial. Ulterior, mesajul a fost șters, conform Asociației Metrou Ușor.
Organizația a prezentat și refuzul proiectantului de a construi un astfel de tunel între stațiile de metrou și cele de suprafață.
Planul de reconfigurare a Piaței Unirii, inclusiv reintroducerea tramvaiului după aproape 50 de ani, urmărește extinderea liniei 32 de la Rahova până la Sfânta Vineri, legând această rută cu linia 21 pentru a conecta sud-vestul și nord-estul orașului.
Un aspect esențial al proiectului este construirea unui pasaj subteran suplimentar, care să interconecteze stațiile de metrou și tramvai, facilitând accesul prin scară, lift și escalator, similar cu sistemul de la Eroii Revoluției. Acest pasaj ar încuraja utilizarea transportului public și ar îmbunătăți mobilitatea în zonă.
Primarul Sectorului 4 susține că va prelua responsabilitatea pentru studiul de fezabilitate și procesul de proiectare și execuție a noului pasaj subteran, precum și pentru extinderea liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii.
El este convins că, după finalizarea studiilor și proiectului, proiectul va fi acceptat, chiar dacă inițial a existat reticență față de această idee.
Primăria afirmă că, în proiectul actual de extindere a tramvaiului, nu este inclus și un pasaj subteran, dar acesta poate fi construit ulterior, ca o investiție separată.
Însă, Asociația Metrou Ușor critică această abordare, considerând că un proiect incomplet ar duce la costuri mai mari și la perturbări suplimentare pentru bucureșteni.
Experiența din cazul liniei 41, deviată pentru construirea unui acces direct între tramvai și metrou la stația Parc Drumul Taberei, servește drept exemplu.
De asemenea, organizația atrage atenția asupra faptului că, în prezent, nu există documentație urbanistică care să prevadă un astfel de transfer direct, iar lipsa spațiului și nevoia de săpături majore ar putea compromite investiția.
În opinia lor, o construcție ulterioară a pasajului ar putea duce la întreruperi ale circulației sau la traficul îngreunat în Piața Unirii, iar costurile și perturbările pot fi semnificative.
Astfel, se ridică întrebarea dacă Bucureștiul își poate permite să amâne această investiție crucială în sistemul de transport public, având în vedere impactul asupra comunității și bugetului local.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112