Primăria Sectorului 1 neagă acuzațiile companiei Romprest referitoare la neplata serviciilor de salubritate și confirmă că toate facturile curente au fost plătite la timp, conform tarifelor aprobate pentru anul 2023. Autoritățile solicită operatorului să respecte prevederile contractului și să continue furnizarea serviciilor publice pentru care este plătit. În comunicat, primăria precizează: „Suntem la zi cu plata facturilor curente, la tarifele aprobate în 2023. Toate facturile au fost achitate la timp, astfel încât nu există motive pentru ca partenerul nostru să decidă unilateral reducerea frecvenței serviciilor de salubrizare stradală, fără o justificare temeinică.”
Reamintim că, în urma anunțului companiei Romprest, care a afirmat că va opri curățenia stradală în Sectorul 1 începând cu seara zilei de 18 noiembrie 2025, pentru că Primăria are datorii de 116 milioane de lei, primăria răspunde că reducerea frecvenței serviciilor poate fi făcută doar în cazul în care plățile întârzie mai mult de 45 de zile, situație care, în acest moment, nu se aplică. Viceprimarul Sectorului 1 explică: „Pentru datoriile istorice, operatorul a redus frecvențele încă din 2022, conform unor protocoale semnate cu fostul primar, ceea ce a dus la situația actuală. Anul acesta, am propus reglementarea și creșterea frecvenței în conformitate cu standardele Primăriei Capitalei.”
Primăria subliniază faptul că gestionează relația cu compania de salubritate în mod responsabil și legal, urmărind continuitatea și corectitudinea serviciilor furnizate. Contractul trebuie respectat de ambele părți fără interpretări sau întârzieri. În plus, primăria precizează că datoriile companiei Romprest, în valoare de peste 116 milioane de lei, provin din perioada precedentă și au fost deja supuse executărilor silite autorizate de instanțe. Din suma totală de 134 milioane de lei neachitată în perioada 2020-2021, compania a încasat deja aproximativ 70 de milioane de lei. Toate penalitățile generate de aceste datorii vor fi imputate celor responsabili, conform legii.
Administrația locală a cerut companiei, începând cu iulie 2025, să crească frecvența serviciilor de salubritate și a solicitat facturarea corectă a serviciilor prestate pe toate străzile, la tarifele aprobate de Consiliul Local. Operatorul nu a acceptat semnarea unui act adițional pentru a asigura curățenie conform normelor legale. Primăria rămâne dedicată menținerii curățeniei în Sectorul 1, fiind deschisă dialogului tehnic pentru identificarea unor soluții echilibrate, în conformitate cu legislația și interesele publice.
