Primăria Capitalei intenționează să readucă tramvaiul prin Piața Unirii și solicită părerile bucureștenilor. În plus, linia 32 va fi interconectată cu linia 21

Primăria Capitalei intenționează să reintroducă tramvaiul prin Piața Unirii și a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre pentru aprobare planului urbanistic zonal destinat acestei extinderi.
Proiectul vizează prelungirea liniei de tramvai 32, de la zona Rahova, prin Piața Unirii, până la terminalul Sfânta Vineri, unde va face legătura cu linia 21. Astfel, se va crea o conexiune între sectoarele sud-vest și nord-est ale orașului.
Conform documentației puse la dispoziția publicului de către Primăria București, traseul propus va lega rețeaua de tramvaie din nord-estul și sud-vestul capitalei. Traseul începe din axul Bulevardului Corneliu Coposu, străbate scuarul din fața Hanului lui Manuc și continuă spre sud, pe latura vestică a Parcului Unirii, urmând Bulevardul Regina Maria după traversarea Bulevardului Unirii.
Astfel, va fi creată o legătură directă între terminalul Sfânta Vineri și Piața Unirii, precum și între cele două rețele de transport.
De-a lungul acestei extinderi, se propune amplasarea unei noi stații în interiorul scuarului din fața Hanului lui Manuc. De asemenea, peronul actual de la Piața Unirii va fi extins, iar pentru sensul opus, se planifică construirea unui nou peron comun cu liniile de autobuz.
Pentru a facilita accesul, vor fi amenajate peronuri noi și în intersecția de la Piața Sfânta Vineri, pe strada Sfânta Vineri în ambele sensuri, precum și un peron destinat exclusiv autobuzelor pe Bulevardul Corneliu Coposu. Discuția vizează, de asemenea, modificări în distribuția benzilor de circulație pe anumite tronsoane de străzi.
Astfel, profilul Bulevardului Corneliu Coposu va include două benzi pe sens către Piața Sfânta Vineri și patru benzi pe sens către Piața Unirii. Traseul de legătură dintre Splaiul Independenței și Bulevardul Corneliu Coposu va avea, de asemenea, ajustări, reducând numărul benzilor de la trei la două, cu lărgirea trotuarelor de la două la trei metri.
În procesul de modernizare, au fost identificate 456 de arbori pe traseul modificat pentru introducerea tramvaiului prin Piața Unirii. Dintre aceștia, 31 de arbori urmează să fie afectați de aceste lucrări, iar 16 sunt implicați în alte proiecte din zonă, precum refacerea planșeului de pe Dealul Unirii.
Toate tăierile sau toaletările de arbori vor fi realizate doar cu avizul favorabil al Primăriei Municipiului București. Implementarea proiectului va respecta toate condițiile impuse prin avizele tehnice emise de autoritățile competente, conform legislației în vigoare.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112