Posibilitatea revitalizării traseului feroviar strategic Rinul de Fier pentru a răspunde amenințării Rusieiea noastră”

Belgia, Țările de Jos și Germania poartă discuții pentru revitalizarea traseului feroviar istoric cunoscut sub numele de Rinul de Fier, o cale ferată construită în secolul al XIX-lea, menită să intensifice mobilitatea militară ca răspuns la amenințarea tot mai mare a Rusiei, potrivit unei publicații de știri.
„Aspectul militar a readus Rinul de Fier în atenție”, a declarat Herman Welter, specialist în transport feroviar, citat de un ziar local. El a adăugat că această componentă ar putea deveni acum un factor important în discuțiile îndelungate legate de reactivarea acestei linii feroviare.
Rinul de Fier era cândva o legătură vitală între portul Anvers din Belgia și zona industrială Ruhr din Germania, fiind esențial pentru forțele aliate în timpul și după cel de-al Doilea Război Mondial. După decenii în care a fost aproape nefolosită, anumite secțiuni au fost abandonate începând cu anul 1991.
Însă, odată cu creșterea nevoilor de mobilitate pentru apararea comună și congestionarea altor linii feroviare, se intensifică presiunea pentru a lua măsuri.
„Această inițiativă are și o componentă politică”, a afirmat Thomas De Spiegelaere, purtător de cuvânt al Ministerului belgian al Transporturilor. El a precizat că prim-ministrul din regiune, Bart De Wever, s-a implicat personal în proiect.
Totuși, opiniile nu sunt unanime privind prioritatea de a reînvia această cale feroviară.
Olandezii sunt mai sceptici. Segmentul din Țările de Jos este mai scurt, iar o linie paralelă numită Betuwe leagă deja Rotterdam de Germania. Reticența lor este alimentată și de motive comerciale, Rinul de Fier fiind perceput ca o potențială amenințare la poziția dominantă a Portului Rotterdam în regiune.
„Țările de Jos sunt de acord, dar preferă să-l saboteze din interior”, a comentat un expert în mobilitate. Guvernul olandez nu a comentat public această situație.
În Belgia, se speră că implicarea militară va grăbi redeschiderea proiectului, însă Herman Welter subliniază că „Olanda deține cheia”, adăugând că „dacă le costă puțin sau nimic, vor coopera”.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112