Posibile interdicții pentru afișajele publicitare la jocuri de noroc și fumat pe clădirile administrate de Primăria Capitalei

Primăria Capitalei își propune să interzică reclamele la jocuri de noroc și la fumat pe toate clădirile administrate de autoritate, inclusiv pe cele ale primăriilor de sector, începând cu anul 2026. Această inițiativă, susținută de consilierii Nicorel Nicorescu și Dragoș Radu, vizează eliminarea acestor tipuri de publicitate din spațiul public urban.
Proiectul de hotărâre se aplică tuturor bunurilor aflate în domeniul public și privat al Municipiului București, incluzând clădiri, terenuri și alte active gestionate de primării, instituții locale sau companii în care Primăria are pachet majoritar de acțiuni, potrivit surselor din cadrul USR.
„Vrem să readucem spațiul public în serviciul oamenilor, nu în slujba unor industrii care produc dependență și afectează grav sănătatea. Este momentul ca Bucureștiul să facă un pas curajos pentru a proteja generațiile viitoare”, a declarat Nicorel Nicorescu, consilier general USR și inițiatorul proiectului.
Interdicția va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2026, dacă proiectul va fi adoptat de Consiliul General al Municipiului București. În plus, se prevede eliminarea panourilor publicitare existente până la 1 septembrie 2026.
De asemenea, reclamele legate de jocuri de noroc și tutun, inclusiv cele electronice, vor fi interzise etapizat, până la 1 ianuarie 2029, pentru evenimentele sportive și alte spații publice. Răspunsurile consilierilor indică faptul că această măsură are ca scop protejarea sănătății publice și crearea unui mediu mai prietenos pentru familii și tineri.
În ultimii ani, reclamele la jocuri de noroc au devenit tot mai agresive în întreaga țară, în special în București. La începutul anului trecut, s-au semnalat afișe care încurajau participarea la pariuri, desfășurate în Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni, unde reclamele au fost prezente aproape 200 de zile între 2021 și 2023.
Administrația Aeroportului Otopeni a refuzat să ofere informații despre sumele încasate din aceste contracte de publicitate, invocând confidențialitatea.
Astfel, se intenționează reducerea vizibilității acestor reclame, pentru a crea un mediu public mai sigur și mai sănătos, atât în aerogară, cât și în alte spații urbane.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112