Viceprimarul Partidului Național Liberal al Ploieștiului, Zoia Staicu, a afirmat marți, într-o conferință de presă, că există o lipsă de comunicare între primarul Mihai Polițeanu și membrii Consiliului Local, precum și că edilul trebuie să se obișnuiască să îi consulte pe consilieri. La rândul său, președintele organizației locale a PNL, Daniel Nicodim, a subliniat că primarul trebuie să înțeleagă mai bine modul în care funcționează democrația și administrația locală. El a menționat că aleșii locali sunt aleși de comunitate și au dreptul la opinie proprie, iar dacă opinia lor nu este favorabilă, pot fi sancționați prin vot. Nicodim a mai spus că primarul nu trebuie să se simtă autoritar și să se supere dacă membrii consiliului prezintă diferențe de puncte de vedere, mai ales dacă deciziile sunt considerate benefice pentru comunitate.
Liderul grupului consilierilor PNL a explicat că proiectul de achiziție a 20 de tramvaie nu a fost analizat corespunzător pentru că a fost pus la dispoziție cu doar două ore înainte de ședința consiliului local. Zoia Staicu a subliniat faptul că lipsa comunicării între primar și consilieri este o problemă, iar Daniel Nicodim a adăugat că primarul trebuie să învețe să colaboreze și să consulte mai mult echipa sa de consilieri.
În ceea ce privește votul din ședința programată pentru miercuri, Nicodim a spus că reprezentanții PNL vor solicita achiziționarea unui număr redus de 10 tramvaie, urmând ca, în funcție de resurse, să se completeze flota în viitor.
De asemenea, Partidul Social Democrat din Ploiești a organizat o dezbatere publică la care au participat membri ai partidului, primarul și viceprimarii orașului, precum și cetățeni. În cadrul acesteia, consilierul PSD, Robert Vâscan, a explicat poziția partidului față de proiectul de achiziție a tramvaielor, argumentând că există costuri ridicate pentru întreținerea tramvaielor și că acestea sunt mai costisitoare în gestionare decât alte mijloace de transport public. Primarul Mihai Polițeanu a menționat că reabilitarea căii de rulare și a tramei stradale a fost realizată aproximativ acum 15 ani și că renunțarea la linia de tramvai ar genera costuri mult mai mari decât cele pentru achiziția de vehicule noi.
