Traficul cu metroul din Drumul Taberei a depășit 6,5 milioane de călătorii în primele 11 luni ale anului, arată datele oficiale. Deși traficul înregistrează o creștere, acesta rămâne încă departe de potențialul maxim al magistralei 5, care circulă până la Eroilor.
În această perioadă, peste 6,5 milioane de cartele au fost validate, în creștere față de anul anterior, însă traficul actual reprezintă doar o treime din volumul de călători de pe magistrala 3, între Eroilor și Preciziei. Cele mai aglomerate stații au fost Valea Ialomiței, Romancierilor și Parc Drumul Taberei, cu peste 843.000, 771.000 și, respectiv, 764.000 de validări.
Comparativ cu 2024, situația s-a îmbunătățit. Anul trecut, circulația pe magistrala 5 era de cinci ori mai mică decât pe magistralele M1 și M2, de pe partea de est a Bucureștiului.
Deși s-au redus distanțele parcurse, circulația pe magistrala Râul Doamnei – Valea Ialomiței a fost cu circa 21.500 de kilometri mai scurtă față de anul anterior. În schimb, celelalte magistrale înregistrează o creștere a frecventei de circulație.
Magistrala 5, deschisă în 2020 după aproape un deceniu de lucrări, a fost construită cu o investiție de 3,3 miliarde de lei. Cu toate acestea, durata călătoriei între zonele Drumul Taberei și Pipera este încă lungă, deoarece pasagerii trebuie să schimbe trenurile de mai multe ori, ceea ce afectează confortul și timpul de deplasare.
Inițial, proiectul prevedea o conexiune directă între Drumul Taberei și stația Universitate, însă planurile au fost modificate, reducându-se la un traseu de zece stații. Printre acestea se numără Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor 2.
Cât despre trenurile noi achiziționate, cele 13 garnituri de la Alstom nu pot fi încă folosite, din cauza întârzierilor în procesul de testare. Primele garnituri vor fi introduse în circulație abia la începutul anului următor, după ce vor fi finalizate toate verificările tehnice, inclusiv cele inițiale din Franța și cele din România, pe liniile dedicate.
Pentru a fi autorizate, trenurile trebuie să acumuleze cel puțin 10.000 de ore de testare în subteran, afirmă oficialii de la Autoritatea Feroviară din România. Introducerea acestor trenuri noi are potențialul de a reduce poluarea în București și de a îmbunătăți confortul călătorilor, odată ce vor ajunge pe șine.
Sursa articol
