PayPal a anunțat recent că a încheiat un parteneriat cu OpenAI, permitând astfel utilizatorilor ChatGPT să efectueze achiziții prin intermediul platformei de plăți a companiei. Această mișcare strategică a stimulat o creștere de 10% a acțiunilor PayPal, conform agenției de știri Reuters.
În urma acestui parteneriat, PayPal își ajustează în sus previziunile de profit pentru anul în curs, anticipând cheltuieli robuste din partea consumatorilor și introduce, de asemenea, primul său dividend în cei 27 de ani de existență. Relația cu OpenAI va lega rețeaua globală de comercianți PayPal de aplicația de inteligență artificială ChatGPT, care are peste 800 de milioane de utilizatori activi săptămânal, deschizând noi posibilități pentru companii de a comercializa produse și servicii direct prin intermediul platformei.
Utilizarea tehnologiei AI în cadrul instrumentelor de cumpărături este considerată de analiștii de la Evercore ISI ca fiind potențiala schimbare majoră în comerțul electronic, având capacitatea de a căuta, compara și achiziționa produse autonom pentru consumatori. Acest nou val în comerț este descris ca o „soluție miraculoasă” pentru a stimula creșterea utilizând baza vastă de utilizatori a PayPal.
În centrul industriei financiare, Wall Street este martor la o cursă pentru exploatarea inteligenței artificiale în transformarea gestionării și transferului de fonduri. Integrarea cu OpenAI va facilita accesul la milioane de produse ce pot fi descoperite și achiziționate prin ChatGPT, conform declarațiilor CEO-ului PayPal, Alex Chriss.
Compania și-a revizuit acum estimările pentru profitul pe acțiune ajustat, așteptându-se la o valoare între 5,35 și 5,39 dolari, comparativ cu proiecția anterioară de 5,15-5,30 dolari. Estimările pieței, conform LSEG, se situau la 5,24 dolari. Mai mult, consiliul de administrație al PayPal a aprobat un dividend trimestrial de 14 cenți pe acțiune, cu un raport de distribuire de 10% din profitul ajustat.
Sub conducerea lui Alex Chriss, PayPal s-a îndreptat de la o strategie defensivă la una ofensivă, punând accentul pe profitabilitate în detrimentul extinderii agresive a veniturilor. În pofida revenirii consumatorilor la magazinele fizice post-pandemie și stabilizării modelelor de cheltuieli, volumul de plăți al PayPal rămâne robust, demonstrând durabilitatea activității de bază a companiei. Volumul total al plăților a crescut cu 7% pe o bază neutră din punct de vedere valutar, ajungând la 458,1 miliarde de dolari.
