„Pasajul miraculos”: proiectul care ar fi putut transforma Piața Unirii și experiența călătorilor. Motivele respingerii sale

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire

„Pasajul revoluționar” putea transforma Piața Unirii și facilita viața călătorilor, însă proiectul a fost respins, fiind invocate motive considerate nejustificate.

Asociația „Metrou Ușor” atrage atenția asupra unei grave greșeli strategice a primăriei, dacă nu se realizează o conexiune directă între viitorul tramvai din Piața Unirii și stația de metrou de pe Magistrala 2. Propunerea a fost însă respinsă de proiectanți.

Cum ar fi putut „pasajul revoluționar” să ușureze deplasarea călătorilor

Reprezentanții asociației susțin că un transfer direct între tramvai și metrou ar aduce beneficii precum reducerea timpului de calatorie. Totodată, argumentează că această conexiune ar încuraja utilizarea transportului public și ar optimiza mobilitatea urbană.

În răspunsul lor, proiectanții motivează restricția prin câteva justificări, printre care:

„[AVERTISMENT]: Călătorii cer SOLUȚII, nu ocoluri și batjocură: Bucureștiul se află pe marginea unei greșeli strategice majore dacă nu se implementează o legătură directă tramvai-metrou la Piața Unirii.”

„La nivel internațional, se promovează traversările pietonale la nivel, în detrimentul pasajelor subterane. O conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”, au spus proiectanții în răspunsul oficial.

De ce un pasaj subteran este esențial pentru trafic și mobilitate

Un pasaj pietonal subteran contribuie la fluidizarea traficului auto, eliminând trecerile de suprafață care pot cauza blocaje. De asemenea, facilitează transferurile directe între tramvai și metrou, reducând timpul de călătorie și încurajând transportul public.

Reprezentanții asociației subliniază că accesibilitatea și confortul în transportul public sunt esențiale, complementând mobilitatea la suprafață. În București, există deja exemple precum pasaje subterane la Crângași, Eroii Revoluției, Parc Drumul Taberei și Piața Sudului, precum și noul pasaj de la Constantin Brâncoveanu.

Noul acces de la Tineretului, care scurtează traseul pietonal cu 150 de metri, este un alt exemplu de succes.

De asemenea, construirea unor pasaje subterane este în conformitate cu practicile europene, precum exemplul Varșoviei, unde recent inauguratele stații de metrou Bemowo și Brodno facilitează transferurile directe între transportul de suprafață și cel subteran, îmbunătățind semnificativ mobilitatea locală.

De ce primăria trebuie să susțină acest proiect

Asociația „Metrou Ușor” solicită autorităților să respingă opinia proiectantului și să sprijine realizarea unei conexiuni directe între stația de tramvai și cea de metrou.

Implementarea acestei legături ar fi un pas important pentru eficientizarea transportului și reducerea timpului de călătorie în București.

„Amânarea acestui proiect sau tratarea sa ca opțională este o greșeală strategică pe care cetățenii nu și-o pot permite. Dacă nu se realizează acum, costurile și inconveniențele viitoare vor fi mult mai mari”, avertizează reprezentanții asociației.

Este esențial ca Primăria să susțină ideea unui pasaj de corespondență directă între tramvai și metrou. Aceasta ar susține siguranța, confortul și rapiditatea în transportul urban, consecință a unei mobilități moderne și eficiente.

„Legătura directă între tramvai și metrou trebuie să fie o prioritate pentru a răspunde nevoilor reale ale bucureștenilor și pentru a alinia capitala la bunele practici europene”, încheie reprezentanții asociației.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.