Pană a rețelei telefonice din Australia a cauzat trei decese din cauza inaccesibilității serviciilor de urgență, iar Guvernul acuză compania de telecomunicații Optus că i-a lăsat pe australieni fără sprijin în momente criticeea noastră”

Guvernul din Australia a criticat dur compania de telefonie Optus, acuzându-o că „a abandonat populația locală”, după ce o întrerupere a serviciilor de urgență a dus la pierderea a trei vieți, conform agenției de știri AFP, citată de Agerpres.
O defecțiune în rețeaua de telefonie, produsă joi seara, a afectat aproximativ 600 de persoane din trei regiuni, perioada de nefuncționare fiind de cel puțin zece ore.
În urma acestei situații, în statul Australia de Sud au decedat un bebeluș de șase săptămâni și o femeie de 68 de ani, anunță autoritățile. În regiunea Australia de Vest a fost raportat un alt deces, conform presei locale.
Ministra comunicațiilor, Anika Wells, a declarat că Optus nu a sprijinit populația în cele mai critice momente, ceea ce a fost considerat inacceptabil. Ea a subliniat că toți furnizorii de servicii telecom au obligația legală de a asigura accesul la apelurile de urgență și a anunțat că se desfășoară o anchetă de către autoritatea de reglementare în domeniu.
Compania ar putea fi sancționată cu amenzi sau alte măsuri legale. În 2023, Optus a fost deja amendată cu 12 milioane de dolari australieni (aproximativ 6,7 milioane de euro) pentru o altă pană majoră, care a blocat accesul la internet mobil pentru 12 ore.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112