Autostrada Bucureștiului se confruntă cu probleme serioase după doar un an de la inaugurare, lotul 1 Sud între Glina și Vidra prezentând numeroase gropi în asfalt. Reprezentanții CNAIR au declarat că șoseaua este în garanție și că reparațiile vor începe din toamnă.
Primul lot al Autostrăzii de Centură s-a deschis în două etape: o secțiune de 6 km în aprilie 2024 și restul de 10 km până în iulie 2024, între Popești-Leordeni și Jilava, respectiv între DN4 și Autostrada Soarelui. În mai puțin de un an, insă, asfaltul a început să se lăse și să apară denivelări, în special pe pasaje, între Glina și Vidra, potrivit surselor din domeniu.
Problemele au fost semnalate de șoferi și de pasionați ai infrastructurii pe forumuri online. Constructorul turcesc Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS se face responsabil pentru această situație.
CNAIR a confirmat că lucrările se află în garanție, având o perioadă de cinci ani, motiv pentru care firma constructoare va suporta costurile reparațiilor. Oficialii au anunțat că, începând cu 16 septembrie, porțiunile afectate vor intra în reparații.
Autostrada de Centură a Bucureștiului, cu o lungime totală de 100 km, conectează autostrăzile A1, A2 și A3 în jurul Capitalei. Lotul 1 Sud a fost inaugurat cu întârziere de jumătate de an, valoarea lucrărilor fiind de peste 830 milioane de lei fără TVA.
Autostrada a fost dezvoltată în mai multe etape, ultimele fiind inaugurate în iunie 2025, inclusiv legătura dintre autostrăzile A1 și A2, în zona Ciorogârla și Căldăraru. Aceasta va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră a Capitalei, facilitând traficul de mare tonaj și reducând aglomerația.
Pentru cei interesați, toate aceste investiții reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere a României, dar problemele constatate în timp ridică întrebări privind calitatea construcției și întreținerea autostrăzilor noi.
Sursa articol
Leave a Reply