În perioada 3 – 23 noiembrie 2025, va fi închisa ruta de deplasare din breteaua adiacentă DN1 către Bulevardul Dr. Liviu Librescu, pentru continuarea lucrărilor la legătura metroului cu Aeroportul Internațional Henri Coandă, Magistrala M6, 2 Mai – Otopeni. Traficul va fi deviat prin Aleea Privighetorilor, Bulevardul Alexandru Nasta și Bulevardul Dr. Liviu Librescu, conform informațiilor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Traficul rutier pe DN1 în zona Otopeni a fost modificat încă din septembrie pentru realizarea noii stații de metrou de la intersecția cu strada 23 August. Aceste lucrări fac parte din proiectul Magistrala 6, care leagă metroul de Aeroportul Internațional Henri Coandă. Circulația se va desfășura pe două benzi pe fiecare sens, iar parapetul median va fi reamplasat. În plus, traficul direcției București-Ploiești va fi deviat prin orașul Otopeni, pe un traseu ce include străzile Polonă, Floare de Cais, Argeș, Traian și Oituz.
Accesul auto către strada 23 August de pe DN1 va fi restricționat, iar șoferii care merg spre Tunari trebuie să utilizeze ruta DN1 – strada Oituz – strada Floare de Cais – strada 23 August. Cei care ies din Otopeni spre DN1 pot folosi rute alternative pe străzile Floare de Cais, Polonă, Traian, Oituz sau Mărășești.
Magistrala M6 va avea 12 stații și va fi prima linie de metrou care traversează granița Capitalei și județul Ilfov. Secțiunea 1 are o lungime de 6,6 km și cuprinde șase stații între stația existentă 1 Mai și stația Tokyo, zona comercială Băneasa. Aceste stații sunt: 1 Mai, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa și Tokyo.
Noua magistrală va avea o lungime totală de 14,2 km, împărțită în două secțiuni, și va include 12 stații. Stația Tokyo va fi punctul de legătură pentru cele două secțiuni, facilitând efectuarea săpăturilor cu utilaje Tunneling Boring Machine (TBM). Ulterior, vor fi realizate lucrări de semnalizare și achiziții de material rulant în mod unitar.
Sursa articol
