Nici în curând, magistrala 5 nu va beneficia de trenuri recent introduse. Prima garnitură de metrou fabricată de Alstom nu a evoluat încă dincolo de faza inițială a testelor, deși a fost lansată cu cinci luni în urmă.

Prima garnitură de metrou Alstom destinată Bucureștiului, aflată încă în faza de teste, nu a trecut încă de etapa esențială pentru autorizarea circulației, deși procesul a fost demarat în luna mai.
Conform unui raport anterior, garnitura „Ilfov” era testată pe Magistrala 5, fiind filmată în timpul nopților, în afara orelor cu pasageri, în prezența reprezentanților Metrorex și ai autorităților feroviare. Aceste teste au reprezentat prima etapă, începută în martie, pentru obținerea autorizării tehnice și a permisului de circulație cu călători.
Compania Alstom a furnizat în țară 12 dintre cele 13 garnituri comandate, însă prima tren nu a avansat încă dincolo de stadiul de teste. Potrivit oficialilor Metrorex, trenul prototip se află în faza de testare statică, în colaborare cu autoritățile feroviare, iar programul de testare a fost accelerat pentru a obține avizul necesar.
Ulterior, vor urma testele dinamice, care trebuie finalizate pentru ca Autoritatea Feroviară Română să emită certificatul de omologare tehnică. După aceste etape, se vor face testele de anduranță, care durează câteva luni și implică parcurgerea a peste 10.000 de km fără călători, pentru verificarea durabilității trenurilor.
Potrivit directorului general al Metrorex, Mariana Miclăuș, procesul include și efectuarea de teste suplimentare pentru fiecare tren, cu infrastructura și personal specializat pus la dispoziție de companie.
Între timp, au fost semnalate probleme în timpul testărilor inițiale. În martie, în timpul unui test pe Magistrala 2, piese s-au desprins din garniturile Alstom. Pentru trenul care circula cu viteza de 80 km/h între stațiile Pipera și Tudor Arghezi, patru captatori și un capac de la panoul de frână s-au desprins în timpul testelor.
Aceste incidente au suscitat întrebări privind siguranța și fiabilitatea noilor trenuri, iar autoritățile puse la lucru pentru a asigura integritatea infrastructurii feroviare și siguranța călătorilor.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112