Studiul arată că modul în care joacă echipa preferată poate suprasolicita creierul pasionaților de fotbal, influențând comportamentul și emoțiile lor.
Când echipa favorită câștigă, anumite zone ale creierului se activează, declanșând sentimente intense de fericire și recompensă, asemănătoare cu cele generate de mâncare, sex sau droguri. În schimb, în cazul unei înfrângeri care afectează profund echipa, se activează părțile creierului asociate cu percepția și monitorizarea conflictelor, în timp ce activitatea în zona responsabilă pentru controlul emoțiilor scade.
Un studiu realizat de cercetători chilieni folosind imagistica RMN a demonstrat aceste reacții la 60 de bărbați pasionați de fotbal, care au fost clasificați în funcție de intensitatea atașamentului lor față de echipă: de la spectatori casuali până la fani fanatici, care se identifică extrem de puternic cu echipa lor.
Rezultatele au arătat că, pentru suporterii extrem de dedicați, succesul echipei lor influența în mod major identitatea personală, iar reacțiile creierului lor se schimbau în funcție de rezultatele meciurilor, ceea ce poate duce la comportamente iraționale.
