Ministrul Educației anunță implicarea a peste 1.500 de experți în dezvoltarea noilor programe pentru licee / „Ne așteptăm ca, în următorii 4-5 ani, să înregistrăm primele rezultate”


Ministrul Educaţiei, Daniel David, anunţă avansarea reformei curriculumului pentru învățământul liceal, proces aflat în a doua etapă. În acest demers, peste 1.500 de specialişti sunt implicaţi în dezvoltarea noilor planuri de studiu, având ca scop alinierea programelor la profilul de formare al absolventului. El a semnat recent aprobarea grupurilor de lucru responsabile cu elaborarea noilor programe disciplinare, selectate printr-un apel public în 2021, pe baza criteriilor precum pregătirea profesională, experienţa în proiectarea curriculumului, inovarea în programe şi activitatea didactică.

Conform comunicării oficiale, grupurile au fost actualizate cu propuneri venite din partea Academiei Române, mediu universitar, precum şi din partea organizaţiilor ştiinţifice şi profesionale cu care Ministerul Educaţiei colaborează. De asemenea, au fost adăugate completări specifice pentru anumite discipline, în funcţie de nevoile identificate de responsabili.

În funcţie de evoluţia proiectului, componenţa acestor echipe poate fi ajustată pe parcurs. Metodologia de lucru va include ghidaje clare, ce vor fi aplicate şi de specialiştii pentru disciplinele opţionale, pentru a asigura programe mai concise, relevante şi compatibile cu modelele europene de referinţă. Programelor le va fi solicitată o legătură explicită cu nivelul anterior de învățare, gimnazial, şi cu cel universitar, atunci când este cazul.

Un aspect important menționat de ministru vizează faptul că 25% din timpul dedicat fiecărei discipline trebuie să fie folosit pentru activităţi de consolidare, remediale şi pentru utilizarea competenţelor în viaţa cotidiană, acolo unde este necesar.

Daniel David subliniază că, după finalizarea planurilor-cadru şi a conţinutului relevant, se vor pune accent pe metode eficiente de predare şi pe elaborarea unor manuale atractive. Obiectivul este ca, în următorii 4-5 ani, să se observe o creştere a relevanţei sociale a studiilor liceale şi o reducere a analfabetismului funcţional, contribuind astfel la o educaţie adaptată celor mai actuale provocări. Pentru informaţii suplimentare despre iniţiativele educationale, vizitează site-ul oficial al Agenției20.



Sursa articol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *