Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat într-un podcast organizat de Salvați Copiii România că principalul motiv al analfabetismului funcțional în rândul elevilor este lipsa de pregătire a profesorilor.
Întrebat despre proporția responsabilității pentru această problemă, ministrul a spus că, deși nu vrea să afirme că este exclusiv responsabilitatea cadrelor didactice, consideră că acestea au un rol esențial. El a explicat că elevii vin cu un nivel mediu de inteligență și creativitate, iar sarcina profesorilor este să le transmită competențele necesare pentru a le dezvolta. „Nu poți să pui responsabilitatea în altă parte decât pe cadrele didactice. Și asta se aplică atât în învățământul preuniversitar, cât și în cel universitar – pentru că, dacă elevii abandonează școala sau nu obțin abilitățile necesare, universitatea și profesorii au și ei un rol important.”
Ministrul a subliniat că, dacă elevii ajung în clasa a VIII-a fără să dețină abilitățile de bază, vinovăția nu poate fi altundeva decât în rândul profesorilor. A explicat că dacă un elev a fost înscris în școală în clasa a V-a și nu și-a dezvoltat abilitățile până în a VIII-a, iar apoi testele internaționale indică analfabetism funcțional, problema nu poate fi ignorată.
A mai adăugat: „Păi nu vă supărați, cine este de vină?”
