Ministerul Transporturilor introduce norme comunitare pentru toate căile rutiere din țară

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis un nou ordin pentru a reduce numărul de decese și răniri grave cauzate de accidentele rutiere și pentru a crește siguranța infrastructurii din România. Acest ordin a transpus prevederile europene în materie și se aplică întregii rețele rutiere, incluzând autostrăzile, drumurile naționale și județene, precum și arterele urbane majore.
Noul ordin, care a intrat deja în vigoare, modifică anexa unui ordin din 2012 și introduce noi linii directoare privind siguranța rutieră, adaptând astfel legislația națională la directivele Uniunii Europene, mai exact la Directiva 2008/96/CE.
Pentru drumurile aflate în faza de proiectare, primul mecanism aplicat este evaluarea de impact asupra siguranței rutiere (EISR), care analizează impactul alternativelor propuse asupra siguranței și se finalizează cu un raport care trebuie să indice considerentele de siguranță rutieră ce au contribuit la alegerea soluției finale.
Ulterior, pe parcursul dezvoltării proiectului, trebuie efectuat auditul de siguranță rutieră, care se finalizează cu un raport de audit și se realizează în mod obligatoriu în patru etape: studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și detaliile de execuție, etapa anterioară recepției la terminarea lucrărilor și etapa imediat următoare dării în exploatare a drumului respectiv.
Raportul de audit cuprinde patru capitole corespunzătoare fiecărui stadiu și trebuie să includă un set de măsuri de remediere a problemelor constatate. Criteriile de audit trebuie să prevadă analiza profilului transversal, lizibilitatea semnalizării și adaptarea sistemelor de restricționare, pentru a evita pericolele la care sunt expuși utilizatorii vulnerabili.
În faza de exploatare, gestionarea siguranței se realizează prin inspecții regulate și specifice, care se vor efectua obligatoriu pe drumurile publice o dată la trei ani, având ca scop identificarea deficiențelor ce pot fi remediate prin lucrări de întreținere.
Autoritatea Rutieră Română efectuează inspecții cu prioritate pe tronsoanele rutiere identificate, prin evaluarea rețelei, ca având un nivel scăzut de siguranță și un potențial ridicat de îmbunătățire. Aceste inspecții se axează pe elemente precum vizibilitatea, coerența iluminatului și a marcajelor rutiere, rugozitatea părții carosabile și facilitățile destinate pietonilor și bicicliștilor.
Pentru organizarea acestor activități, Autoritatea Rutieră Română va derula programe de formare profesională, incluzând aspecte legate de utilizatorii vulnerabili, iar auditorii vor fi obligați să participe la cursuri de perfecționare o dată la doi ani.
Prin această nouă reglementare, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii urmărește să crească siguranța infrastructurii din România și să reducă numărul de decese și răniri grave cauzate de accidentele rutiere.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112