Din acest an școlar, evaluările naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor suferi modificări pentru a evalua mai eficient competențele practice ale elevilor, utile în viața de zi cu zi. Acestea vor include și exerciții ce seamănă cu cele din teste internaționale precum PISA, TIMSS și PIRLS, anunță Ministerul Educației și Cercetării.
Conform metodologiei stabilite printr-o hotărâre guvernamentală, dar încă nesupusă publicării oficiale, noutățile principale sunt următoarele:
Pentru prima dată, examenele naționale vor cuprinde și itemi-pilot care verifică alfabetizarea funcțională prin aplicații practice, precum și competențe din alte domenii curriculare. Autoritățile afirmă că această inițiativă urmărește obținerea unor rezultate mai bune la testele internaționale, dar și responsabilizarea elevilor pentru propria învățare și dezvoltare.
De asemenea, testările naționale pentru aceste clase vor include, pentru prima dată, itemi de tip PISA, menite să evalueze abilitățile elevilor de a aplica cunoștințele în contexte reale din viață.
