Ministerul Educației anunță că majoritatea claselor nu sunt influențate de schimbările privind limita de elevi, afectând doar clasele cu efectiv redus, inclusiv 12 clase cu un elev în ultimul an școlarea noastră”

Ministerul Educației anunță că majoritatea claselor nu vor fi afectate de noile reguli privind numărul minim și maxim de elevi, decizie care face parte din schimbările fiscal-bugetare recente. Această măsură impactează doar clasele cu efectiv redus de elevi. Reprezentanții instituției menționează că aceste ajustări fiscale pot duce la o creștere moderată a numărului de învățământ simultan (la nivelurile primar și gimnazial).
După reorganizarea a 507 unități școlare și creșterea orelor săptămânale de predare cu două ore, s-au modificat și limitele minime și maxime pentru numărul de elevi la clasă. Majoritatea claselor din România, cele care se încadrau anterior în limitele anterioare, vor respecta și noile limite, astfel încât schimbări semnificative se vor produce doar în cazul claselor cu efectiv foarte redus. În anul școlar 2024-2025, au fost înregistrate 12 clase cu un singur elev, 26 cu doi, 52 cu trei, 64 cu patru, 84 cu cinci, 92 cu șase și 107 cu șapte elevi.
Estimările ministerului indică faptul că, din cauza acestor măsuri, procentul claselor în învățământul dual (primar și gimnazial) va crește ușor, de la 6% la 7,5%. Această rată nu se diferențiază prea mult de cele din alte țări europene, precum Franța sau Irlanda, unde învățământul dual este mai frecvent utilizat chiar la ciclul primar. Dezvoltarea acestei forme de învățământ reprezintă un obiectiv important pentru Ministerul Educației și Cercetării.
Ministrul Daniel David a subliniat că, deși are în vedere condițiile de criză, limitele pentru numărul de elevi la clasă trebuie stabilite în mod rațional, fără a depăși reperele acceptate internațional sau cele mai recente practici din țara noastră. Conform specialiștilor, dimensiunea clasei influențează performanța educațională mai mult sau mai puțin, în funcție de situație. În general, impactul asupra rezultatelor începe să fie semnificativ atunci când numărul de elevi depășește 15 per clasă, iar în afara acestei limite, calitatea profesorilor și mediul de învățare devin factorii principali.
Statisticile recente indică faptul că, la nivel național, clasele din învățământul primar au în medie 20 de elevi, cele din gimnaziu aproximativ 25, iar cele de liceu în jur de 25, variația fiind între 12 și 30 de elevi. Limitele minime pot fi reduce cu până la doi elevi, iar cele maxime pot fi crescute cu până la patru, cu acordul inspectoratului școlar județean.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112