Concedierea prezentatorului Jimmy Kimmel face parte dintr-un șir de concesii ale marilor trusturi media, aflate sub presiunea intensă a administrației Trump, pentru a-și proteja interesele financiare, chiar dacă acest lucru afectează libertatea de exprimare.
Înainte ca talk-show-ul „Jimmy Kimmel Live!” să fie retras din program, decizie anunțată miercuri de canalul ABC, pentru comentarii considerate nepotrivite după asasinarea influencerului ultraconservator Charlie Kirk, postul CBS anunțase, în iulie, eliminarea emisiunii „The Late Show” a lui Stephen Colbert. În cazul acestuia, șeful companiei Paramount Global, care deține CBS, a spus că despăgubirea de 16 milioane de dolari, plătită pentru soluționarea unui proces intentat de Donald Trump, a fost denumită „mită grasă”.
De asemenea, în luna decembrie, ABC acceptase deja să încheie un alt litigiu plătind 15 milioane de dolari.
Cazul lui Jimmy Kimmel a fost amplificat de un comentariu al lui Brendan Carr, șeful agenției americane de reglementare a comunicațiilor, numit de Donald Trump, care a criticat declarațiile comediantului și a cerut un răspuns oficial.
Joi, fostul candidat la funcția prezidențială și rivala lui Trump, Kamala Harris, a criticat pe o platformă de socializare ceea ce a numit un „abuz de putere” și un „atac frontal împotriva libertății de exprimare”.
Însă, după cum afirmă experți, „audiențele lui Jimmy Kimmel sunt slabe de mult timp”, iar decizia de a-l retrage a fost luată în principal pentru motiv de profit, bazându-se pe venituri din publicitate.
Pentru Ken Paulson, directorul Centrului pentru Libertatea de Exprimare de la Universitatea Middle Tennessee State, companiile media urmează în principal considerente financiare și nu protejează interesele cetățenilor.
Majoritatea avocaților consideră că instanțele de justiție ar fi respins orice acțiune legată de aceste cazuri ale lui Donald Trump sau ale guvernului său.
