M6 | Timpul estimat pentru ajungerea cârtiței care sapa la metrou până în stația din zona Gara Băneasa, în condițiile în care sursa de finanțare rămâne incertă

admin_stiri Reporter
📖 4 minute de citire

Progres semnificativ în construcția metroului de pe Linia 2, secțiunea SUD către Aeroportul Băneasa, a fost realizat luni, 19 august. Cârtița numită „Sfânta Maria” a săpat aproximativ 900 de metri între zona Mall Băneasa și stația Aeroport Băneasa în doar patru luni. După o scurtă pauză pentru revizii, va continua să sape cel puțin până la Gara Băneasa, termen estimat pentru finalizare în câteva luni.

„A fost lansată în aprilie 2025 și a avansat rapid, fiind proiectată să sape în total aproximativ 900 de metri în primele patru luni”, a explicat Asociația Pro Infrastructură.

Progres bun, dar amenințat de probleme cu finanțarea

În prezent, constructorul planifică o perioadă de pauză pentru reparații și verificări, apoi va relua săpăturile spre stația Gara Băneasa. Se estimează că acest segment ar putea fi finalizat în noiembrie. Ulterior, cârtița va ajunge și la stația Fântâna Miorița, unde va sta pentru revizii și apoi va continua lucrările către Gara Băneasa, cu un termen de finalizare în 2-3 luni de la reluare.

Pe sensul opus, la mai puțin de 500 de metri în spate, cârtița „Sfânta Ana” progresează spre stația Aeroport Băneasa. Dacă va menține ritmul de 12 metri pe zi, în medie, va ajunge acolo în septembrie. Recordul de săpături zilnice a fost de 24 de metri, a precizat organizația.

Deși progresul este apreciabil, Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că problemele de finanțare pot pune în pericol avansul lucrărilor. Finanțarea pentru Stațiile 1 Mai și Tokyo a fost aprobată de Uniunea Europeană, dar proiectele rămân vulnerabile din cauza faptului că aceste fonduri au fost retrase din PNRR. Acest lucru obligă autoritățile să repună proiectele în Programul Național de Dezvoltare.

Costurile lunare ale șantierului se ridică până la 3,5 milioane de euro, chiar dacă nu se efectuează lucrări. Pentru a evita problemele financiare similare celor din cazul Magistralei M5, unde s-au plătit daune de aproximativ 40 de milioane de euro din cauza lipsei fondurilor, este nevoie de noi resurse.

Situația este și mai delicată pentru secțiunea Nord a Magistralei M6, între stațiile Washington și Otopeni. Aici, Comisia Europeană a refuzat finanțarea nerambursabilă, iar statul trebuie să asigure fonduri exclusiv din bugetul de stat și împrumuturi.

Lucrări realizate până acum

Până acum, s-au excavat peste 30.241 de metri cubi de material la viitoarea stație Gara Băneasa, iar 3.668 metri cubi de beton au fost turnați. La interstația Gara Băneasa – Piața Montreal s-au excavat 2.501 metri cubi, conform raportului lunar al lucrărilor din iulie.

La Piața Montreal, au fost executate 58 din cele 62 de panouri de pereți mulați și 917 din cele 933 de piloți plastici. La Expoziției s-au realizat 693 de metri grindă de ghidaj, 100 de panouri de pereți mulați, și au fost excavați 21.927 metri cubi de material. S-au betonat 2.163 de metri cubi și s-au realizat 591 de piloți.

Pentru stația Pajura, s-au turnat 290 de metri cubi de beton și s-au executat 11 barete și 210 piloți pentru accesul A. Lucrările de relocare a utilităților continuă la stația existentă 1 Mai.

Pe secțiunea Nord, până la jumătatea lunii iulie, au fost excavați aproximativ 4.100 de metri cubi la viitoarea stație Ion I. C. Brătianu. Au fost finalizate 37 de panouri pentru pereți mulați și montate 19 stâlpi de sprijin.

Această evoluție în construcția liniei de metrou demonstrează un avans semnificativ, însă finanțarea rămâne un factor cheie ce trebuie gestionat cu atenție pentru a asigura finalizarea cât mai rapidă a proiectului.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.