Genoveva Farcaș, directorul Casei Corpului Didactic Iași, despre perioadele recomandate pentru cursurile de formare ale profesorilor – după programul școlar sau în vacanțe? Calendarul de formare duce la situații de formalismea noastră”

Genoveva Farcaș, directoarea Casei Corpului Didactic „Spiru Haret” din Iași, a subliniat că principala problemă în formarea profesorilor din România este formalismul întâlnit în procesul educațional. Într-un interviu acordat postului Radio România Iași, ea a afirmat: „Cred că este principalul obstacol pe care îl întâlnim în procesul de pregătire a cadrelor didactice. Deși există o nevoie reală de actualizare și inovare în pregătirea profesorilor, organizarea și calendarul cursurilor devin, adesea, surse de formalism, ceea ce duce la pierderea relevanței în activitatea de la clasă.”
Farcaș explică că, în prezent, profesorii trebuie să își dedice cel puțin 20 de ore pentru predare, iar la acestea se adaugă timpul pentru pregătirea activităților didactice și extrașcolare. Ea remarcă faptul că stabilirea calendarului pentru formare creează situații de formalism. „Nu dorim acest lucru, dar când să se organizeze cursurile? După orele de curs, în vacanțe?” — a întrebat ea.
Potrivit directoarei, este necesar ca organismele de formare a profesorilor să găsească un echilibru între nevoile reale ale cadrelor didactice și cerințele sistemului educațional, pentru a transforma formarea într-un proces autentic, nu doar o formalitate birocratică. Ea adaugă: „Avem generații diferite de elevi, părinți cu așteptări variate, un context societal și legislativ instabil, iar profesorul trebuie să facă față acestor schimbări continue. Fără aplicabilitate practică în relatia cu elevii, formarea nu are valoare.”
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112