FOTO | Trecerea la asfaltarea stratului de bază pe ultimul segment al lotului 3 Nord al Autostrăzii București a fost demarată

Lucrările pentru asfaltarea ultimei secțiuni, de 8,6 km, din lotul 3 Nord al Autostrăzii București au început. Potrivit reprezentanților din Ministerul Transporturilor, cele mai recente zile au adus 400 de metri liniari de asfalt turnați.
În același timp, se finalizează lucrările de decapare, stabilizare a terenului și construirea celor 26 de podețe de pe traseu. În plus, se lucrează la turnarea primei secțiuni de plăci de suprabetonare la pasajul peste DN2, precum și la alte structuri importante ale lotului.
În pregătirea pentru asfalt, se execută lucrări la stratul de balast și umpluturi cu pământ stabilizat. Astfel, 78% din volumul de pământ a fost deja turnat, iar aproximativ 60% din stratul de balast se află în curs de finalizare.
Se finalizază realizarea fundației din balast, cu 40% din volum complet, și se avansează la toate cele șapte structuri prevăzute pe lot. Lucrările continuă și la pasajele peste DN2, DC27, DJ300, precum și peste calea ferată, unde montarea grindelor prefabricate a început deja.
Relocarea rețelelor de utilități este în faza de finalizare în zona pasajelor, pentru a permite avansarea proiectului. Aceste operațiuni sunt esențiale pentru a asigura un trafic sigur și continuu pe traseu.
Deși construcția a progresat, oficialii pun presiune pe constructorii chinezi pentru accelerarea lucrărilor. În special, pasagerul peste DN3 reprezintă un punct critic, iar finalizarea acestuia până la sfârșitul anului pare dificilă.
Pentru a compensa eventualele întârzieri, se analizează opțiunea realizării unui nod rutier provizoriu, similar cu cel de la DN2, astfel încât să se poată utiliza lotul 4 odată finalizată structura de pe lotul 3.
Experții independenți afirmă că finalizarea în 2025 a construcției celor 8,6 km de autostradă este improbabilă, având în vedere evoluția lentă a șantierului. Secretarul de stat a recunoscut că evoluția companiei chineză implicate, China Civil Engineering Construction Corporation, este modestă, ceea ce îngreunează ritmul lucrărilor.
Lucrările continuă, iar presiunile din partea autorităților sunt menținute pentru finalizarea cât mai rapidă a acestei secțiuni esențiale pentru modernizarea infrastructurii rutiere din regiune.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112