Fifor din PSD acuză Bolojan de blocarea proiectului drumului expres Arad-Oradea și denunță o strategie de dominare a Vestului României; politicianul transmite o scrisoare deschisă către prim-ministru, criticând gestionarea guvernamentală duală a fostului edilea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Deputatul PSD Mihai Fifor a adresat o scrisoare deschisă premierului Bolojan, semnată de mai mulți parlamentari arădeni, în care cere ca finanțarea proiectului Drum expres Arad–Oradea să fie menținută. El afirmă că oprirea acestor lucrări nu ar aduce doar un regres pentru dezvoltarea județelor Arad și Bihor, ci și transmite un semnal negativ partenerilor internaționali. Fifor consideră că această decizie este un atac la progresul zonei vestice a țării și îl acuză pe Bolojan că guvernează cu o singură idee fixă: să reducă numărul de angajați, cât mai mult posibil.

Fifor a declarat pe rețelele sociale că, în urma deciziei de a opri finanțarea acestei investiții, a decis să propună colegilor să semneze o scrisoare adresată prim-ministrului pentru a o transmite oficial. În scrisoare, cei semnatari cer ca finanțarea pentru drumul expres să fie păstrată.

Semnatarii solicită premierului ca, în numele comunității locale, să nu oprească finanțarea proiectului, argumentând că acesta nu este doar un inițiativă regională, ci face parte din culoarul european Via Carpathia, care conectează nordul și sudul Europei printr-un coridor estic. În plus, proiectul are o serie de importanță strategică pentru securitatea și mobilitatea militară a României, fiind un element vital pentru regiunea NATO la est.

Potrivit parlamentarilor, oprirea sau blocarea proiectului ar reprezenta un regres economic pentru județele Arad și Bihor și ar transmite un mesaj negativ partenerilor externi. Ei subliniază nevoia unui infrastructuri moderne în Vestul țării, care să sprijine dezvoltarea locală și integrarea în rețelele europene de transport și securitate. Deși înțeleg constrângerile financiare, aceștia consideră că proiectele strategice nu trebuie sacrificate, iar respectul pentru angajamentele asumate față de cetățeni și partenerii internaționali trebuie să fie prioritar.

Fifor a mai afirmat că blocarea drumului expres Arad-Oradea este un atac marca Bolojan împotriva dezvoltării zonei vestice a României. El remarcă faptul că, în perioada în care Sorin Grindeanu a fost ministru al Transporturilor, investițiile în infrastructură rutieră și feroviară au atins un nivel fără precedent în ultimii 35 de ani, iar proiecte mari precum drumul expres Arad–Oradea sunt dovezi clare ale acestui progres. Legat de acest proiect, contractul pentru primul lot, între Chișineu-Criș și Salonta (33,7 km), a fost semnat în mai 2024, cu o valoare de 2,32 miliarde de lei fără TVA, iar finalizarea ar fi trebuit să aibă loc în 2026.

Fifor subliniază că, în prezent, CNAIR le-a comunicat constructorilor că lucrările nu vor începe mai devreme de martie 2027, adică fix în anul în care tronsonul ar fi trebuit finalizat, din cauza lipsei de fonduri, deși sunt disponibile fonduri europene.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.