Dezvăluiri despre cei 51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului, considerat un reper al ingineriei româneşti, și planurile de modernizare a drumului pentru prelungirea perioadei de circulație anuală, după tragediile din timpul construcției în care și-au pierdut viața 40 de oameniea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Sâmbătă se împlinesc 51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului, considerat “un simbol al ingineriei româneşti”. Construirea acestui drum a reprezentat o provocare extrem de dificilă, fiind mortală pentru 40 de persoane implicate în proiect. La cea mai înaltă altitudine, drumul depăşeşte 2.000 metri, fapt pentru care circulaţia este interzisă pentru o perioadă mai lungă în timpul iernii, din cauza zăpezii. Autorităţile de transport au în plan modernizarea traseului pentru a extinde perioada de funcţionare pe parcursul anului.

Reprezentanţii companiei de drumuri și autostrăzi au transmis, sâmbătă, un mesaj pe reţelele sociale în care au menţionat: „Astăzi, 20 septembrie 2025, marcăm 51 de ani de la inaugurarea oficială a Transfăgărăşanului, unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură realizate în România, un exemplu remarcabil al ingineriei naţionale, proiectat şi construit exclusiv de specialişti români. La această comemorare, aducem un omagiu celor care l-au proiectat, construit şi păstrat funcţional până astăzi, precum şi celor care, prin muncă şi sacrificiu, au creat un simbol al României moderne.”

Cristian Pistol, directorul companiei, afirmă: „Transfăgărăşanul este o dovadă incontestabilă a performanţelor ingineriei româneşti.” El adaugă: „Vrem să continuăm aceste realizări, iar în ultimii ani, am demonstrat că România poate construi infrastructură modernă, chiar şi în condiţii dificile.”

Lungimea totală a drumului este de 91 km şi a fost finalizată în 1974, după patru ani de eforturi intense. Drumul montan traversează Munţii Făgăraş, fiind considerat o capodoperă a construcţiei naţionale, cu o înălţime maximă de 2042 metri.

Realizarea sa nu a fost lipsită de sacrificii: aproximativ 40 de vieţi au fost pierdute pe parcurs, un tribut adus unei lucrări care astăzi impresionează lumea întreagă. Construirea drumului a fost gestionată de trupele de ingineri, conduse la acea vreme de generali de înaltă rang, iar muncitorii au fost, în special, regimentele de geniu din Râmnicu Vâlcea și Alba Iulia, sub comanda Colonelului Nicolae Mazilu, personalitate notorie a acestor unități, care a fost ulterior avansat la gradul de general de brigadă.

Drumul are 91 km lungime, împărţiţi în 40 km de terasamente de pământ, 21 km de terasamente din rocă și 30 km de lărgire a secţiunilor existente. Lățimea părţii carosabile este de 6 metri, cu supralărgiri în zonele de curbe, iar suprafața platformei este de 8 metri, de asemenea, cu ajustări pentru curbe.

Autorităţile de infrastructură au ca prioritate modernizarea drumului pentru a asigura o circulaţie extinsă pe tot parcursul anului.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.