Daniel David despre moțiunea împotriva sa: Educația, în pericol — un sistem cu aproape jumătate dintre elevi analfabeți funcțional, devine un risc pentru securitatea națională, iar ignorarea acestei situații poate conduce la declinul civilizației noastre într-un climat de întuneric intelectualea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat luni, în timpul discursului din cadrul unei moțiuni de cenzură, că sistemul educațional românesc este în pericol, precizând că atunci când aproape jumătate dintre elevi devin analfabeți funcțional, această situație reprezintă un risc pentru securitatea națională. El a avertizat că, dacă nu se iau măsuri, țara riscă să devină o civilizație în declin, sub influență obscurantistă.

David a menționat că reformele din educație nu ar fi început cu majorarea normei didactice, acesta fiind un pas care nu reprezenta o prioritate pentru el, însă din cauza crizei financiare și bugetare, creșterea cu două ore a timpului alocat predării a devenit o necesitate.

„Am această ocazie, sper eu, să le clarific și să ne punem de acord într-o manieră rațională, pentru a construi ceva pentru sistemul educațional. Trebuie să recunoaștem că educația e în pericol de mult timp în această țară. Conform unui studiu, despre care știu că susținut și grupul politic AUR, am identificat o situație critică atât în cercetare, cât și în educație,” a spus el în plen.

El a explicat că, dacă aproape 50% dintre elevi au dificultăți majore în înțelegerea și aplicarea cunoștințelor, acest lucru devine o problemă de securitate națională. În plus, dacă situația nu se îmbunătățește, țara riscă să devină o colonie tehnologică, în ceea ce privește cercetarea, dezvoltarea și inovarea.

„Mandatul meu a fost preluat cu această înțelegere, că trebuie să implementăm soluțiile din raportul de evaluare a performanței sistemului. Totuși, a apărut o problemă majoră la nivel național, care ne pune în pericol salariile, bursele, pensiile și ajutoarele sociale. Astfel, măsurile luate au fost strict motivate de sângele fiscal-bugetar. Nu are sens să ne ascundem sau să pretindem altceva,” a adăugat ministrul.

El a afirmat că măsurile fiscale „ne ajută să protejăm salariile și bursele până la sfârșitul anului” și că toate deciziile au fost analizate conform standardelor organizației pentru cooperare și dezvoltare economică și ale Uniunii Europene.

„În vremuri de criză, a pretinde că vom aplica cele mai bune practici e iluzoriu. Eu susțin că măsurile implementate sunt în linie cu reperele europene,” a explicat el.

Referindu-se la creșterea normei didactice cu două ore pe săptămână, David a spus: „Dacă eram într-un context normal, nu aș fi început cu această reformă. Nu era o prioritate pentru mine. În situația de criză bugetară, însă, această creștere a fost o necesitate. Nimeni nu și-a dorit-o, pentru că niciun ministru nu vrea să intre în conflict cu personalul didactic.”

El a adus ca exemplu că în alte țări europene, precum Franța, Spania sau Irlanda, normele de predare sunt între 21 și 22 de ore pe săptămână, iar în unele țări din afara Uniunii, precum Turcia, Bulgaria sau Polonia, sunt sub 18 ore, iar în Ungaria sunt de 26 de ore.

„Nu dorim să ajungem în acea zonă, însă menținem standarde apropiate de cele ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică și ale Uniunii Europene. Repet, nu aceasta a fost măsura primordială pentru mine,” a conchis ministrul.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.