Criticii de dreapta din America critică filmul „One Battle After Another”: „Cel mai lipsit de responsabilitate al anului”, „Promovarea terorismului de stânga” și avertizează asupra viitoarelor violențeea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


„One Battle After Another” (O luptă după alta) este, conform rețelelor sociale, „filmul anului”. Este o adaptare liberă de aproape trei ore a romanului „Vineland” de Thomas Pynchon, realizată de cineastul Paul Thomas Anderson și având în distribuție pe Leonardo DiCaprio. Acest film, un proiect rar pentru cinematografia pentru adulți, a primit aprecieri foarte mari din partea criticilor, note excelente de la public și încasări semnificative la box office — a depășit 100 de milioane de dolari la nivel mondial și a fost cea mai mare premieră din cariera regizorului Anderson, explică o publicație de divertisment.

Având un conținut politic intens — spunând povestea unui revoluționar epuizat (rol interpretat de DiCaprio), care încearcă să salveze fiica sa (interpretată de Chase Infiniti) de un ofițer militar naționalist alb (Sean Penn) — filmul a fost surprinzător pentru zona de extremă dreaptă a spectrului politic. Începând cu o razie asupra unei centre ICE, unde agenți guvernamentali execută cu brutalitate suspecți neînarmați, și cu un agent sub acoperire trimis la o manifestație pașnică pentru a arunca un cocktail Molotov, filmul pare să justifice utilizarea violenței.

Un grup de reprezentanți ai dreptei critice susțin însă că această peliculă, la care Anderson a lucrat timp de zeci de ani, nu este potrivită pentru vremurile actuale, ci mai degrabă greșită.

Ben Shapiro afirmă că filmul reprezintă, în esență, o apologie a terorismului radical de stânga și a previzionat că va câștiga toate premiile Oscar, considerând că are subtilitate zero. El susține că pelicula promovează noua teorie a conspirației, conform căreia Statele Unite ar fi conduse de naționaliști creștini suprematiști albi și că toate persoanele de culoare și aliații lor incompetenți sunt pe cale de a prelua controlul sistemului, fiind obligați să lupte cu prețul familiei, prieteniei și decenței.

David Marcus, pentru o televiziune conservatoare, a scris că filmul sugerează în mod periculos și total nejustificat că actuala Americă ar fi o dictatură fascistă și a ironizat posibilitatea ca autoritățile să folosească peliculă ca un manual de instrucțiuni, având în vedere măsurile dure împotriva mișcării Antifa.

Un alt critic a conchis că lansarea filmului a avut loc chiar după asasinarea unui lider conservator, estimând că pelicula va provoca violențe și va încuraja violența politică. El a acuzat filmul că promovează romanticizarea asasinatului politic și că, prin celebrarea activităților violente ale trecutului și prezentului liberal, alimentază cultura haosului.

Unele voci din industrie consideră însă că pelicula este o satiră politică, ce exagerează din convingere teme precum conspirațiile albe, rețelele de stânga și comportamentul exagerat al personajului principal. Începând cu o scenă de atac asupra unui centru de detenție, evenimentul ar avea loc în timpul primului mandat al lui Obama, subliniind că nu se raportează strict la actualitatea politică recentă.

O publicație progresistă a analizat filmul ca pe o ficțiune care reflectă un vis al unei mișcări de stânga inexistente în realitate.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.