Criticii de dreapta din America critică filmul „One Battle After Another”: „Cel mai lipsit de responsabilitate al anului”, „Promovarea terorismului de stânga” și avertizează asupra viitoarelor violențeea noastră”

„One Battle After Another” (O luptă după alta) este, conform rețelelor sociale, „filmul anului”. Este o adaptare liberă de aproape trei ore a romanului „Vineland” de Thomas Pynchon, realizată de cineastul Paul Thomas Anderson și având în distribuție pe Leonardo DiCaprio. Acest film, un proiect rar pentru cinematografia pentru adulți, a primit aprecieri foarte mari din partea criticilor, note excelente de la public și încasări semnificative la box office — a depășit 100 de milioane de dolari la nivel mondial și a fost cea mai mare premieră din cariera regizorului Anderson, explică o publicație de divertisment.
Având un conținut politic intens — spunând povestea unui revoluționar epuizat (rol interpretat de DiCaprio), care încearcă să salveze fiica sa (interpretată de Chase Infiniti) de un ofițer militar naționalist alb (Sean Penn) — filmul a fost surprinzător pentru zona de extremă dreaptă a spectrului politic. Începând cu o razie asupra unei centre ICE, unde agenți guvernamentali execută cu brutalitate suspecți neînarmați, și cu un agent sub acoperire trimis la o manifestație pașnică pentru a arunca un cocktail Molotov, filmul pare să justifice utilizarea violenței.
Un grup de reprezentanți ai dreptei critice susțin însă că această peliculă, la care Anderson a lucrat timp de zeci de ani, nu este potrivită pentru vremurile actuale, ci mai degrabă greșită.
Ben Shapiro afirmă că filmul reprezintă, în esență, o apologie a terorismului radical de stânga și a previzionat că va câștiga toate premiile Oscar, considerând că are subtilitate zero. El susține că pelicula promovează noua teorie a conspirației, conform căreia Statele Unite ar fi conduse de naționaliști creștini suprematiști albi și că toate persoanele de culoare și aliații lor incompetenți sunt pe cale de a prelua controlul sistemului, fiind obligați să lupte cu prețul familiei, prieteniei și decenței.
David Marcus, pentru o televiziune conservatoare, a scris că filmul sugerează în mod periculos și total nejustificat că actuala Americă ar fi o dictatură fascistă și a ironizat posibilitatea ca autoritățile să folosească peliculă ca un manual de instrucțiuni, având în vedere măsurile dure împotriva mișcării Antifa.
Un alt critic a conchis că lansarea filmului a avut loc chiar după asasinarea unui lider conservator, estimând că pelicula va provoca violențe și va încuraja violența politică. El a acuzat filmul că promovează romanticizarea asasinatului politic și că, prin celebrarea activităților violente ale trecutului și prezentului liberal, alimentază cultura haosului.
Unele voci din industrie consideră însă că pelicula este o satiră politică, ce exagerează din convingere teme precum conspirațiile albe, rețelele de stânga și comportamentul exagerat al personajului principal. Începând cu o scenă de atac asupra unui centru de detenție, evenimentul ar avea loc în timpul primului mandat al lui Obama, subliniind că nu se raportează strict la actualitatea politică recentă.
O publicație progresistă a analizat filmul ca pe o ficțiune care reflectă un vis al unei mișcări de stânga inexistente în realitate.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112