Companiile mari din sectorul apărării, precum Rheinmetall și Leonardo, atrag angajați prin beneficii precum cursuri de yoga, salarii competitive și oferte pentru prevenirea sarciniiea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Rheinmetall a adoptat o metodă curajoasă pentru a atrage tinerii în căutarea unui loc de muncă, conform informațiilor publicate de o publicație economică. La târgurile de recrutare, conducerea companiei germane de apărare distribuie pachete de prezervative inscripționate cu numele firmei și mesajul: „Siguranța contează. Întotdeauna și pretutindeni.”

Aceasta reflectă tendințele din Europa, unde producătorii de arme depun eforturi extreme pentru a atrage tineri, chiar recurgând la metode îndrăznețe pentru a popula o forță de muncă tradițional masculină.

Alți angajatori din domeniu oferă cursuri de yoga, salarii atractive și încearcă să-și extindă rețeaua de recrutare pentru a transforma bucătari din restaurante în sudori implicați în construcția navelor de război. Industria, odată conservatoare, încearcă să-și schimbe imaginea pentru a atrage persoanele necesare pentru asamblarea tancurilor, rachetelor și submarinelor, esențiale pentru apărarea țării.

Datorită unui volum mare de comenzi, companiile de armament se grăbesc să-și reîmprospăteze echipele, atrăgând tineri absolvenți și muncitori din alte sectoare. Totuși, specialiști precum programatori, ingineri nucleari sau instalatori au alte opțiuni și, în general, nu sunt interesați de o carieră în producția de arme.

„Aceasta este o industrie care anterior nu era atât de atractivă și nu concura pentru cei mai talentați”, afirmă Christian Kaunert, profesor de securitate internațională, precizând că acum trebuie să-și îmbunătățească imaginea pentru a atrage tineri.

Estimările arată că, pentru a crește cheltuielile pentru apărare la nivelul de 3% din produsul intern brut (față de obiectivul de 5% stabilit pentru membrii NATO), va fi nevoie de până la 760.000 de muncitori calificați în Europa până în 2030. În 2023, numărul locurilor de muncă din acest sector era de aproximativ 1 milion, conform unei asociații europene a industriei aerospatiale, de securitate și apărare.

Mai mult, fondurile sunt deja alocate sau în curs de repartizare. În contextul conflictului din Ucraina, precum și al presiunilor venite din partea fostului președinte american Donald Trump pentru creșterea cheltuielilor militare, Uniunea Europeană a investit în reînarmare suma de 800 de miliarde de euro, în timp ce Germania a făcut din apărare o prioritate, iar Regatul Unit a redistribuit fonduri din ajutorul extern.

Totuși, atragerea și păstrarea personalului specializat au fost îngreunate de ani de subfinanțare, deindustrializare și imaginea negativă a industriei de armament, care nu figurează printre preferințele globale ale tinerilor recrutori.

„Apărarea a fost o industrie în declin de mult timp”, afirmă David Lockwood, director executiv al unei companii de apărare britanice. „Pentru a avea un manager pentru un punct de lucru cu 500-600 de angajați, trebuie să-ți formezi proprii angajați.”



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.