Colegiu din Timișoara experimentează un program educațional de patru zile la clasă și o zi online pentru elevii de clasa a XII-a, dedicată materiilor care nu intră în examenul de Bacalaureatea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Colegiul Național Bănățean din Timișoara este singura școală din vestul țării care participă la un proiect pilot inițiat de Ministerul Educației. Elevii de clasa a XII-a de la această instituție pot merge la școală doar patru zile pe săptămână. Programul permite, o dată pe săptămână, cursuri online pentru materiile care nu sunt parte din programa de bacalaureat, transmite o agenție de presă citând Radio Timișoara.

Conform directorului instituției, Sorin Ionescu, acest proiect experimental, început în acest an la Timișoara, a fost aplicat anterior de mai mulți ani la un liceu din București, considerat unul dintre cele mai performante din țară.

El explică: „Proiectul piloto se bazează pe trei piloni. Primul presupune ca elevii să fie la școală fizic în patru zile, în special pentru materiile de examen, în funcție de profil și specializare. Într-una din zile, cursurile se desfășoară online sau în mod asincron, pentru materiile opuse profilului sau specializării, pe care elevii nu le pot susține singuri pentru bacalaureat. Al doilea pilon vizează creșterea interconectivității acestor materii, pentru a le face mai ușor de înțeles și de învățat. Ultimul pilon constă în oferirea de sprijin emoțional elevilor, prin servicii de consiliere cu ajutorul psihologilor, pentru a-i ajuta să gestioneze stresul examenelor, deoarece este clar că, în ultimii ani, succesul la examene nu ține doar de cunoștințe, ci și de controlul emoțiilor.”

Directorul a adăugat că succesul implementării acestui program a depins de acordul părinților, profesorilor și elevilor. Deși au fost câțiva profesori sceptici, aceștia s-au adaptat și au sprijinit inițiativa.

„Proiectul a fost bine primit. Conform cerințelor Ministerului, înainte de înscriere, a trebuit să obținem avizul tuturor părților implicate. Elevii și părinții au fost receptivi, în timp ce unii profesori au avut rezerve, spunând că astfel de schimbări nu pot funcționa, dar după prima săptămână de testare, concluziile sunt scrise și proiectul merge mai departe, fiind acum într-un mod natural de funcționare,” explică Ionescu.

El mai menționează că, deși programul oferă avantaje, există și unele dezavantaje.

„Principalele beneficii sunt faptul că elevii au mai mult timp pentru a se pregăti pentru finalul liceului, concentrându-se pe examenul de bacalaureat și admiterea la facultate. Un dezavantaj ar putea fi ca unii elevi să perceapă activitatea online sau asincronă ca fiind mai puțin importantă și să nu depună suficiente eforturi. De aceea, este esențial ca fiecare activitate să fie planificată atent, monitorizată și urmată de feedback în timp real, pentru a motiva elevii să se implice pe deplin,” spune Sorin Ionescu.

În plus, el evidențiază faptul că responsabilitatea profesoriilor este să lucreze mai mult în echipă pentru a implementa cu succes acest sistem.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.