China efectuează teste pentru o rută rapidă către Europa prin regiunea Arcticăea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


O companie chineză plănuiește să navigheze cu un vas de mărfuri pe coastă de Nord a Rusiei spre Europa — un test posibil datorită topirii gheții și a schimbărilor climatice accelerate, având implicații atât pentru comerțul internațional, cât și pentru mediu, scrie o publicație de știri.

Nava cargo Istanbul Bridge va porni pe 20 septembrie din portul Ningbo-Zhoushan, cel mai mare din lume, spre Felixstowe, în Marea Britanie, fiind însoțită de nave speciale pentru spart gheata. Scopul nu este o expediție singulară — ceva mai făcut anterior — ci crearea unui serviciu regulat prin Ruta Mării Nordului a Rusiei, care leagă mai multe porturi din Asia și Europa.

Un specialist în domeniu afirmă că „isi se deschid noi rute în Arctica”, explicând că, acum douăzeci de ani, această zonă era acoperită de gheață, dar acum, odată cu topirea acesteia, interesul pentru trafic a crescut.

Pentru el, efectele pot fi mai importante decât simpla dezvoltare a transportului maritim: „Arctica este prima zonă în care schimbările climatice schimbă rapid și activ geopolitica. Dacă nu ar fi existat aceste schimbări, nu s-ar fi discutat despre ea. Rusia nu ar exploata petrol și gaze în această regiune, iar China nu ar trimite nave de transport prin Arctica.”

Se afirmă că această regiune devine prima zonă de pe glob unde schimbările climatice modifică în mod rapid și semnificativ configurația geopolitică, din cauza resurselor și a noi regimuri de navigație accesibile.

În prezent, blocajele obișnuite continuă să fie principalele rute comerciale globale.

Un analist subliniază că majoritatea schimburilor comerciale se desfășoară prin Canalul Suez, Marea Mediterană și strâmtoarea Singapore, însă Arctica este cu aproximativ 40% mai scurtă și are mai puține incertitudini geopolitice, ceea ce o face o alternativă potențială pentru rute comerciale. Rămâne însă întrebarea dacă această posibilitate va fi fructificată și cât de rapid se va realiza.

Un expert în transport maritim menționează că ideea navigării în această regiune nu este nouă, fiind discutată și încercată de mai multe ori în decursul ultimelor decenii. China reprezintă ultima țară care a reluat aceste inițiative, după ce a anunțat planuri similare acum doi ani.

Anterior, călătoriile chineze erau mai simple, de tip punct-la-punct, precum de la un port chinezesc la Hamburg sau Sankt Petersburg. Noul traseu implică traversarea a patru porturi din China, apoi trecerea prin Arctica și continuarea spre Marea Britanie, Rotterdam, Hamburg și Gdańsk, având o configurație mai apropiată de itinerariile maritime clasice.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.