„Cârtițele M6” | ProInfrastructură: „Lucrările avansează continuu, în trei schimburi cu echipe de câte 30 de specialiști”

Progresul continuu al lucrărilor la Magistrala M6 de metrou: muncă intensivă pe șantier și provocări de finanțare
Echipe de 30 de specialiști lucrează în trei schimburi, în mod neîntrerupt, pentru avansarea proiectului Magistrala M6 a GMT. Una dintre cârtițele de tunelare se află în revizie, în timp ce cealaltă avansează spre stația Aeroport Băneasa.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură afirmă că ambele cârtițe progresează bine. Cârtița lansată de la zona Mall Băneasa în aprilie 2025 a străpuns peretele stației Aeroport Băneasa în august, urmând să fie supusă unei revizii tehnice. În următoarele luni, ea va continua spre Gara Băneasa, lângă Fântâna Miorița.
Cea de-a doua cârtiță se apropie de stația Aeroport Băneasa, deplasându-se câte un metru și jumătate odată. Aceasta instalază inele formate din bolțari standard, încheind cercul tunelului. În septembrie, ea va ajunge la stația Aeroport Băneasa.
Lucrările la tronsonul dintre stațiile 1 Mai și Tokyo sunt estimate să dureze aproximativ 24 de luni, iar ulterior se va trece la instalarea infrastructurii, echipamentelor și finisajelor pentru stații.
Progresele în realizarea proiectului se reflectă în volumele de excavație și betonare. La stația Gara Băneasa, s-au excavat peste 30.000 de metri cubi și s-au betonat aproape 3.700 de metri cubi de beton. La alte stații, s-au realizat numeroase lucrări de panouri, piloți și pereți mulați, continuând avansarea construcției.
Conform răspunsurilor oficiale, circulația pe Magistrala 6 ar putea fi posibilă cel mai devreme în 2028, cu un start mai anticipat, în 2027, pentru primul tronson, care include șase stații.
Un aspect critic îl reprezintă și finanțarea proiectului. Magistrala M6 a fost exclusă din Planul Național de Redresare și Reziliență, ceea ce creează incertitudini privind sursele de finanțare. În contrast, pentru Magistrala M4 de metrou, contractul de finanțare este semnat, iar proiectul are alocate 1,2 miliarde de euro.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură avertizează asupra riscului de repetare a unor greșeli anterioare, amintind de întârzierile semnificative ale Magistralei M5 din cauza lipsei fondurilor.
În ceea ce privește stadiul lucrărilor, peste 30.000 de metri cubi de excavații și peste 3.600 de metri cubi de beton au fost realizate la stația Gara Băneasa. În alte zone, s-au executat panouri și piloți, iar relocalizarea utilităților continuă la stația existentă de 1 Mai.
Proiectul Magistralei M6 merge înainte, dar lipsa fondurilor riscă să întârzie finalizarea și funcționarea integrală a rețelei de metrou spre Aeroportul Otopeni, cu termenul cel mai realist stabilit pentru 2028.
Sursa articol
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112