Căile Ferate din Ucraina majorează tarifele pentru transportul de marfă și renunță la modelul convențional care susținea biletele ieftine pentru pasageri prin creșterea tarifelor de marfăea noastră”


Compania de stat Ukrainian Railways (Ukrzaliznytsia) a propus un plan de redresare care prevede creșterea tarifelor pentru transportul de marfă. Scopul este de a gestiona mai bine datoriile acumulate din cauza creșterii atacurilor ruse și scăderii volumelor de transport. Directorul general Oleksandr Pertsovskyi a declarat într-un interviu pentru agenția de știri Reuters, citată de site-ul de știri, că operatorul, care are aproximativ 170.000 de angajați și deține controlul asupra transporturilor feroviare de pasageri și mărfuri din Ucraina, a înregistrat o reducere de jumătate a cantității de mărfuri transportate față de începutul anului 2022, în condițiile în care cheltuielile de operare au crescut din cauza avariilor provocate de război.

Dacă acest plan nu va fi aprobat de autorități, compania va avea nevoie de o finanțare de circa 728 de milioane de dolari în anul următor pentru a plăti ratele mici, reparațiile și datoriile. Pertsovskyi a subliniat că modul tradițional, în care tarifele mai mari pentru marfă acopereau costurile pentru biletele ieftine ale pasagerilor, nu mai este viabil în condițiile actuale. În prezent, volumele de transport au scăzut de la peste 300 de milioane de tone anual, la aproximativ 160-165 milioane de tone.

Pe lângă scăderea semnificativă a livrărilor de cărbune, pierderea a peste 100 de mine și o reducere cu 62% a exporturilor de minereu și cereale au agravat problemele companiei. În plus, Ukrzaliznytsia trebuie să acopere cheltuieli importante legate de reparațiile infrastructurii avariate, precum și scadențe majore pentru obligațiuni emise pe piața internațională, în valoare de aproximativ 60 de miliarde de grivne, ce trebuie plătite în 2026.

În prezent, compania negociază cu deținătorii de obligațiuni și lucrează la reducerea costurilor și diversificarea surselor de venituri. Totuși, unele companii industriale importante, precum ArcelorMittal Kryvyi Rih, au criticat planul de majorare a tarifelor, avertizând că nu pot transfera costurile suplimentare către clienți și ar putea renunța la utilizarea serviciilor feroviare.



Sursa articol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *