Bulgaria solicită construcția unui nou pod peste Dunăre între localitățile Călărași și Silistraea noastră”

Bulgaria, Turcia și România vor colabora pentru a crea noi conexiuni rutiere și feroviare, menite să faciliteze traficul în continuă creștere dintre cele trei țări. În plus, aceste proiecte vor întări poziția regiunii ca și centru logistic important între Europa, Orientul Mijlociu și Caucaz. Printre planuri se află și construcția unui nou pod peste Dunăre, între localitățile Călărași și Silistra.
Această informație a fost făcută publică în timpul unei întâlniri trilaterale la care au participat vicepremierul bulgar, ministrul transporturilor și comunicațiilor din Bulgaria, Grozdan Karadjov, ministrul turc al transporturilor și infrastructurii, Abdulkadir Uraloğlu, și secretarul de stat român pentru transporturi, Horațiu Cozma.
Grozdan Karadjov a explicat că, în prezent, cea mai mare parte a traficului între Bulgaria și Turcia trece prin punctele de frontieră Kapitan Andreevo și, parțial, prin Lesovo, iar către România, principalul drum este prin orașul Ruse și, în măsură mai mică, prin Vidin. Supraîncărcarea acestor zone cauzează des întâmpinate ambuteiaje și întârzieri în livrări. Conform datelor, traficul rutier din și către Bulgaria crește cu peste 20% în fiecare an, iar situația traficului feroviar, în special pe linia dintre Svilengrad și Plovdiv, a ajuns la capacitatea maximă. În următorii cinci ani, volumul traficului se estimează că se va dubla, a subliniat oficialul bulgar.
El a adăugat că reparațiile podului peste Dunăre de la Ruse și cozile de mașini cauzate de acestea evidențiază vulnerabilitatea conectivității de transport cu vecinii. De aceea, este nevoie de rute alternative, atât rutiere, cât și feroviare, pentru a menține lanțurile logistice stabile.
Karadjov a remarcat că proiectul autostrăzii Mării Negre, care va lega Istanbulul de Varna, România, Republica Moldova și Ucraina, reprezintă o extensie naturală a Coridorului Sudic de Transport și ar trebui să fie o prioritate comună de infrastructură pentru cele trei țări. De asemenea, a propus stabilirea celui mai nordic punct al autostrăzii – Durankulak, Kardam sau Silistra – și a menționat posibilitatea construirii unui al patrulea pod peste Dunăre, între Silistra și Călărași, pentru a îmbunătăți legăturile pe direcția Nord-Sud.
Din partea Turciei, ministrul Abdulkadir Uraloğlu a reafirmat sprijinul pentru o cooperare mai strânsă între cele trei țări, inclusiv prin parteneriate public-private și inițiative de proiecte comune atrăgătoare pentru instituțiile financiare internaționale.
La nivel bilateral, cei doi oficiali au discutat și despre proiectul unei a doua linii de cale ferată pe ruta Svilengrad – Plovdiv, care ar putea înlocui linia actuală, operațională la 90% din capacitate, precum și despre o conexiune feroviară alternativă între Edirne-Hamzabeyli și Lesovo-Iambol, menită să reducă presiunea asupra infrastructurii regionale.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112