Belgique intenționează să aplice sancțiuni stricte pentru trotinetele electrice, ca urmare a creșterii accidentelor înregistrateea noastră”

Autoritățile din Belgia intenționează să intensifice, începând cu luna septembrie, verificările în magazinele și pe site-urile de vânzare a trotinetelor electrice pentru a se asigura că aceste dispozitive respectă standardele de siguranță, în urma creșterii numărului de accidente.
Potrivit unei agenții de știri, în primul trimestru al anului 2025, numărul de incidente implicând trotinete electrice a crescut cu 61% la nivel național, fiind raportate 470 de accidente, comparativ cu 291 în aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor celor mai recente studii realizate de un institut belgian pentru siguranța rutieră.
Institutul a anunțat că, în medie, în fiecare zi au avut loc cinci incidente grave sau cu victime. Aceasta este o estimare minimă, deoarece cifrele se bazează doar pe incidente înregistrate de Poliție.
Utilizarea trotinetelor electrice a crescut foarte mult în ultimii ani în capitalele Belgiei și în alte orașe europene, precum Bruxelles, Anvers și Liege, unde au fost importate și puse pe piață numeroase modele, unele chiar depășind viteza legală de 25 km/h.
Reprezentanții institutului menționează că unele modele, în special cele de proveniență chineză, sunt populare printre tineri datorită prețurilor atrăgătoare și pot atinge viteze excesive.
Ca urmare, ministrul responsabil pentru protecția consumatorilor a anunțat că autoritățile vor intensifica, din septembrie, controalele privind conformitatea trotinetelor comercializate în Belgia.
De asemenea, Belgia va susține la nivel european interzicerea vânzării modele considerate prea rapide.
Ministrul a explicat: „Piața internă nu se limitează la frontierele noastre. Un dispozitiv interzis aici, dar vândut liber în altă parte, reprezintă un pericol pentru consumatorii belgieni. O soluție europeană este singura care poate rezolva această problemă.”
Institutul Vias susține că trebuie aplicate norme mai stricte în privința dimensiunii roților trotinetelor (roțile mai late și mai flexibile reduc riscul de cădere) și că procesul de omologare al controlului de viteză ar trebui accelerat de către Poliție.
Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112
Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112