Autoritatea Electorală Permanentă anunță intrarea în vigoare, vineri, a regulamentului Uniunii Europene privind promovarea politică, vizând sponsorii și furnizorii de servicii din domeniuea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 2 minute de citire


Autoritatea Electorală Permanentă anunță că, începând de vineri, vor intra în vigoare noile reguli stabilite de Regulamentul (UE) 2024/900, referitoare la transparența și evidențierea publicului țintă în campaniile de publicitate politică, anunță Agenția Națională de Știri Agerpres.

Conform autorității, aceste norme unifică cerințele pentru serviciile de publicitate politică, impunând utilizarea de etichete și avize clare care să ofere informații suplimentare. Acestea trebuie să conțină date de contact ale sponsorilor și detalii despre modul de utilizare a tehnicilor de vizare sau distribuire pe baza datelor personale.

„Sublinierăm că prevederile Regulamentului (UE) 2024/900 se aplică tuturor materialelor de publicitate politică, publicate, distribuite sau difuzate prin orice mijloc de comunicare, fie că este vorba de media tradițională, cum ar fi ziarele, televiziunea sau radioul, fie de platforme online, site-uri web, aplicații mobile, jocuri video sau alte interfețe digitale, inclusiv în timpul campaniei electorale”, explică comunicatul AEP.

Aceste reguli se referă la sponsorii și furnizorii de servicii de publicitate politică, inclusiv editorii de astfel de materiale, fiind aplicabile mesajelor create, plasate, promovate sau distribuite în numele sau pentru actorii politici. De asemenea, se aplică și mesajelor destinate să influențeze rezultatul alegerilor, referendumurilor, comportamentul de vot sau proceselor legislative și de reglementare, indiferent de nivelul de guvernare.

Scopul principal al regulamentului este consolidarea încrederii în comunicarea politică și prevenirea practicilor lipsite de transparență, în special în mediul digital.

Potrivit noilor reguli, orice material de publicitate politică trebuie să fie clar etichetat cu mențiunea „Material publicitar politic”. Eticheta trebuie să includă identitatea sponsorului și, dacă este cazul, a organului de control; referințe la alegeri, referendum sau inițiative legislative vizate; informații despre utilizarea tehnicilor de vizare bazate pe date personale; și un aviz de transparență accesibil direct, prin link sau cod QR.

De asemenea, etichetele și notificările trebuie să fie ușor de citit, să aibă un contrast adecvat și să fie conforme cu cerințele de accesibilitate, adaptate tipului de suport, fie că este tipărit, audiovizual sau digital.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.