Asociația Pro Infrastructură avertizează că fondurile destinare construcției de autostrăzi se vor epuiza în luna următoare

admin_stiri Reporter
📖 2 minute de citire


Asociația Pro Infrastructură avertizează asupra riscului blocajelor în finanțarea proiectelor de autostrăzi dacă Ministerul Transporturilor nu va obține în următoarea rectificare bugetară un supliment de 4-5 miliarde de lei. Conform organizației, deși până acum s-au achitat rapid facturile constructorilor, într-un interval de doar 2-3 săptămâni, lipsa resurselor financiare suplimentare ar putea oprește instant plățile.

În 2025, nu au fost înregistrate restanțe față de constructorul Umbrărescu sau alte firme, însă această situație poate suferi modificări neașteptate. API subliniază că, în actualul context de incertitudine, principalele companii de construcții, precum UMB, condusă de Dorinel Umbrărescu, își adaptază strategiile pentru a face față provocărilor financiare. În iulie 2022, grupul a amenințat chiar cu rezilierea unor contracte din cauza întârzierilor legislative legate de actualizarea prețurilor, majore afectate de pandemia COVID-19 și de situația din Ucraina.

Organizația critică deciziile „pompieristice și lipsite de transparență” ale coaliției guvernamentale și respinge retoricile politice bazate pe amenințări și informații neconfirmate despre blocaje în proiecte. În schimb, solicită o dezbatere tehnică serioasă și transparentă, implicând toți actorii relevanți, pentru a prioritiza corect proiectele și a evita riscul blocajelor majore.

Este important de menționat că România are contractate proiecte rutiere în valoare de aproximativ 25 miliarde de euro, însă fondurile europene alocate pentru aceste proiecte prin Programul Transport se ridică doar la 5,5 miliarde de euro până în 2028. În acest context, API subliniază necesitatea stabilirii unei prioritizări clare, pentru a preveni eventualele blocaje în realizarea infrastructurii necesare țării.

Mai mult, situația actuală în infrastructură este monitorizată atent, iar grupul UMB, lider în domeniu, își ajustează strategiile de lucru, fiind pe primul loc în lista de firme afectate de aceste incertitudini. În iulie 2022, aceștia au fost susținuți de organizație în fața amenințărilor de reziliere a contractelor, însă recent, statul a plătit aproximativ 300 de milioane de lei către aceste companii, fiind în prezent restante facturi în valoare totală de 1,1 miliarde de lei, cele mai vechi înregistrate din august.

Pentru mai multe informații despre proiectele de infrastructură și soluțiile pentru dezvoltarea durabilă a infrastructurii rutiere în România, vizitați site-ul oficial al agenției20 pentru cele mai recente noutăți și analize.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.