Asociația Pro Infrastructură anunță deschiderea autostrăzii A7 Mizil-Buzău vineri, deși problemele persistă, permitând circulația doar spre București / Rețeaua rutieră de autostrăzi din România ajunge la 1.353,4 km, cu dificultăți finaleea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 3 minute de citire


Asociația Pro Infrastructură anunță că traficul pe lotul al doilea al Autostrăzii Ploiești-Buzău va fi deschis vineri, dar consideră că situația nu este deloc simplă. Conform organizației, deși circulația va fi permisă spre București încă din după-amiaza zilei de 17 octombrie, șoferii care vin din direcția opusă vor fi nevoiți să treacă prin localități, deoarece sensul opus nu va fi deschis complet. Reprezentanții asociației critică dur nivelul de incompetență și lipsa de responsabilitate a oficialilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai Ministerului Transporturilor, considerând că aceste probleme sunt inadmisibile.

Mai exact, traficul va fi permis doar pe o porțiune de 28,35 kilometri din autostradă, însă pentru fluxul către Ploiești, șoferii vor fi nevoiți să părăsească autostrada la kilometrul 47 și să ocolească prin localitățile Stâlpu sau Pietrosu, în loc să poată cirula direct, evitând astfel aceste zone. Reprezentanții asociației atrag atenția că autoritățile nu au reușit să asigure finalizarea la timp a unor lucrări esențiale, precum breteaua de descărcare de pe tronsoanele laterale, și critică greșelile repetate ale constructorilor și lipsa de responsabilitate a conducerii CNAIR și a autorităților politice din domeniu.

Aceștia susțin că, după promisiunile celor din conducerea Ministerului Transporturilor că autostrada va fi deschisă complet până în septembrie 2024, acum nu se poate vorbi decât de deschiderea parțială, cu termene aproape nerealiste pentru finalizarea integrală a proiectului. Se estimează că ultimul segment de aproape 14 kilometri, care ocolește Buzăul, va fi finalizat până la sfârșitul lunii noiembrie, iar pentru tronsonul nord de la Focșani, se așteaptă dacă UMB va reuși să finalizeze doar porțiunea Tişița-Adjud sau și cea Focșani-Tişița, în decembrie.

Contractul pentru cei 28,35 km a fost semnat în iunie 2022 cu o firmă româno-bulgară, pentru suma de aproximativ 1,25 miliarde de lei fără TVA, cu un termen de execuție de 20 de luni, dar lucrările au fost întârziate cu aproximativ un an, din cauza unor probleme legate de materialele de construcție. În plus, rețeaua rutieră națională de autostrăzi și drumuri expres, în funcție, ajunge la 1.353,4 km, din care 83,54 km au fost inaugurate în 2025, relatează Asociația Pro Infrastructură.



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.