Analiză asupra companiilor aeriene de tip low-cost: se încheie perioada de dominantă?ea noastră”

admin_stiri Reporter
📖 2 minute de citire


Wizz Air își încetează activitatea pe piața din Golful Persic. Compania de transport aerian Play Airlines din Islanda renunță la expansiunea în trasee transatlantice pentru a se concentra pe destinații de litoral din Europa. Norse Atlantic Airways din Norvegia, în schimb, împrumută din ce în ce mai frecvent aeronave altor operatori aerieni. După mai mult de 50 de ani, compania americană Southwest Airlines renunță la metoda aleatorie (și gratuită) de distribuire a locurilor. IndiGo, companie indiană aflată în dezvoltare rapidă, se extinde pe rute internaționale și introduce o clasă „premium”. De asemenea, compania Spirit din Statele Unite își exprimă îngrijorarea cu privire la probleme legate de lichiditate în lunile următoare, conform unei publicații italiene citate de Rador Radio România.

Un an de schimbări

Se pare că 2025 va fi un punct de cotitură pentru modelul ultra low-cost în domeniul aviației. Marile companii aeriene, precum Ryanair și easyJet, își păstrează însă poziția solidă, în timp ce alte operatori se confruntă cu dificultăți și încearcă să își revină. „Modelul low-cost este mort. Este un model groaznic. Îmi pare rău să spun asta”, a afirmat recent Scott Kirby, CEO-ul United Airlines, o companie profitabilă datorită în special pasagerilor din clasele superioare.

Critici la adresa strategiilor low-cost

„Modelul low-cost se baza pe păcălirea clienților, pe ascunderea unor taxe suplimentare și pe limbaj juridic dificil, pentru a convinge oamenii să cumpere — și apoi să plătească mai mult”, a spus Kirby la un eveniment organizat de Wall Street Journal. Potrivit lui, deși această strategie a funcționat în trecut pentru unele companii, acestea au crescut atât de mult încât acum au nevoie de clienți fideli, dar nu îi au.

Vârful industriei aeriene

Luna trecută, Ed Bastian, CEO al Delta Air Lines, a spus indirect că modelul low-cost nu mai poate fi sustenabil, subliniind că „nu poți continua să pierzi bani dacă te afli la baza lanțului alimentar al industriei aviationale”. El a explicat că, fără rentabilitate, companiile nu vor putea menține modelele actuale de afaceri.

Declarație de critică

Directorul United Airlines a acuzat: „Modelul low-cost se bazează pe escrocherie”. Ce se întâmplă acum în domeniul aeronautic low-cost, de la companii europene precum Wizz Air, Play și Norse Atlantic, până la cele americane Spirit și Southwest?



Sursa articol


Warning: Undefined variable $req_name in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Warning: Undefined variable $req_mail in /var/www/jurnalurban.ro/public_html/wp-content/themes/newsly/comments.php on line 112

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.