După săptămâni de negocieri, fostul conducător al echipei de Formula 1 a ajuns la un acord pentru o despăgubire de 80 de milioane de lire sterline, ceea ce îi oferă posibilitatea de a reveni în competiție începând de anul viitor. Această decizie pune capăt unei îndelungate dispute interne pentru putere din cadrul echipei campioane a lumii, care a avut loc în ultimul an și jumătate.
Chiar dacă suma primită este considerabilă, aceasta este totuși mai mică decât cele 110 milioane de lire care ar fi fost plătite dacă contractul ar fi fost respectat integral, având valabilitate până în 2030. S-a optat pentru acest compromis pentru a preveni o perioadă de inactivitate, permițând britanicului să revină rapid la echipă.
Plecare lui marchează sfârșitul unei cariere remarcabile la echipa din Milton Keynes, cu care a câștigat opt titluri mondiale la piloți și șase la constructori, inițial cu Sebastian Vettel și ulterior cu Max Verstappen.
Deși a fost eliberat din funcții încă din 9 iulie, motivele oficiale nu au fost comunicate. De fapt, totul a fost rezultatul unui conflict intern, puterea în Red Bull fiind afectată de decesul fondatorului Dietrich Mateschitz în 2022. Fără susținerea acestuia, Horner a intrat într-o competiție pentru supremație cu grupul austriac al companiei.
De asemenea, poziția sa a fost erodată de rezultatele slabe în cursa de casă din Austria și de acuzațiile de comportament necorespunzător față de o angajată, apărute în februarie 2024.
Sprijinul inițial din partea co-proprietarului thailandez al Red Bull a fost retras în luna iulie, ceea ce a determinat sfârșitul carierei lui Horner la echipă. Noul șef este Laurent Mekies, promovat de la echipa secundară, în timp ce echipa continuă să aibă performanțe remarcabile pe circuit, Max Verstappen câștigând recent la Monza și în Azerbaijan.
